מנצלים את השבת האחרונה של החופש הגדול: כ-80 אלף מטיילים פקדו היום (שבת) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, וכ-40 אלף נופשים מבלים בחופי הכינרת. גל השרב שהחל היום הוציא אלפים נוספים שהגיעו לחופי הים התיכון.
מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו קיסריה, גן לאומי ירקון (תל אפק), חורשת טל, גן לאומי תל אשקלון, שמורת עין גדי, שמורת נחל שניר וגן השלושה (הסחנה). כ-16 אלף מהנופשים בכינרת בילו בחופים השקטים של איגוד ערים כינרת. לאורך כל סוף השבוע נפשו בחופים השקטים כ-50 אלף איש.
6 צפייה בגלריה
נחל עמוד
נחל עמוד
נחל עמוד
(צילום: גאדו שנאן, רשות הטבע והגנים)
לדברי רעיה שורקי, ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, בחודשים יולי-אוגוסט 2020 חלה עלייה של כ-6% במספר המבקרים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים לעומת השנה שעברה - 1,509,974 הקיץ לעומת 1,422,211 בקיץ שעבר. זאת למרות היעדר תיירות מחו"ל ומכסות המבקרים שרשות הטבע והגנים נאלצה להגדיר בהתאם לתו הסגול.
"המאמץ לייצר אפשרויות ביקור בקיץ לישראלים תחת כל מגבלות התו הסגול היה מורכב מאתגר - אבל הוכיח את עצמו", מוסיפה שורקי. "עם זאת עדיין אין תיירות נכנסת שמהווה 35% מהמבקרים שלנו, וייתכן שיהיה מצב שתתאפשר תיירות יוצאת לפני שתתאושש התיירות הנכנסת וזה מצב בעייתי מאוד לתיירות בארץ. בינתיים אנחנו נערכים לחגי תשרי בתקווה שתתאפשר השהות והטיילות בטבע".
6 צפייה בגלריה
חצבים
חצבים
חצבים בנחל תנינים
(צילום: שרית פאלצי, רשות הטבע והגנים)
6 צפייה בגלריה
חוף כורסי
חוף כורסי
חוף כורסי בכינרת
(צילום: איגוד ערים כינרת )
6 צפייה בגלריה
חוף אמנון
חוף אמנון
חוף אמנון
(צילום: איגוד ערים כינרת )
6 צפייה בגלריה
חוף שרתון
חוף שרתון
גם בתל אביב מילאו את החופים
(צילום: מוטי קמחי )
6 צפייה בגלריה
יעל המלאכים בסמוך לקריית גת
יעל המלאכים בסמוך לקריית גת
יער המלאכים בסמוך לקריית גת
(צילום: בראל אפרים )
לדבריה, "הקורונה השאירה את המטיילים בארץ וזאת הזדמנות לחדד את חשיבות שמירת הניקיון בסיום הטיול. חשוב שהמטייל יבין שהאחריות לשמור על נופי הטבע והארכיאולוגיה בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים חלה על כולנו". עוד אומרים ברשות הטבע והגנים כי בקיץ האחרון ניכר ביקוש רב ללון בחניוני הלילה, וכ-100 אלף מטיילים בחרו באופציה הזו.
ברשות מעריכים כי הסיבה לגידול במספר המבקרים נעוצה במגוון פעילויות שהוכנו לקיץ הזה ובפועל אפשרו כניסה לאתרים עד שעות מאוחרות מהרגיל, כמו גם מיזם "נושמים תרבות בטבע" בשיתוף עם משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס שבמסגרתו הופיעו אמני רחוב בגנים הלאומיים.
היום הורגשה עלייה ניכרת בטמפרטורות, עם תחילתו של גל חום שצפוי להימשך עד יום שני לפחות. מחר ישרור שרב כבד בהרים ובפנים הארץ ובמישור החוף יהיה חם מהרגיל, ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים.
מידות החום החזויות היום והלילה: קריית שמונה 29-43, קצרין 26-40, צפת 27-36, טבריה 28-45, נצרת 28-37, חיפה 26-32, תל אביב 26-32, ירושלים 27-36, אשקלון 26-32, עין גדי 31-42, באר שבע 26-38, ערד 26-37, מצפה רמון 26-36, אילת 29-43.