תקיפתם של שני מסתערבי מג"ב לפני כעשרה ימים בשכונת א-טור בירושלים נגמרה היום (ב') בהגשת כתב אישום נגד לואי סטליח בן 24 תושב המקום. הוא נאשם בתקיפה על רקע גזעני של השוטרים שהתחפשו לחרדים.
השוטרים שאלו חבורת צעירים כיצד להגיע לבית הקברות הר הזיתים, ואז ניגש למכונית אחד הצעירים וריסס גז מדמיע. השוטרים יצאו מהמכונית, ירו באוויר לאזהרה ועצרו שני חשודים.
1 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
שוטרים בירושלים. ארכיון
(צילום: יואב דודקוביץ )
על פי כתב האישום, השוטרים נסעו ברחוב רבעה אל-עדוויה שבין בית החולים אוגוסטה ויקטוריה לבית החולים אל-מקאסד. באותה העת ישב הנאשם בתחנת אוטובוס הסמוכה לבית החולים אל-מקאסד יחד עם כמה צעירים נוספים. הוא נשא סכין מתקפלת ותרסיס גז מדמיע.
השוטרים זיהו את הצעירים ועצרו את המכונית לידם. השוטר שישב ליד הנהג פתח את החלון וביקש הנחיות הגעה לבית הקברות שבהר הזיתים. הצעירים ניגשו אל הרכב. אחד מהם הסביר כיצד להגיע לבית הקברות, והוסיף "הפעם נהיה נחמדים אליכם. תצאו שלא יזרקו עליכם אבנים". בטרם נסעו השוטרים מהמקום, ניגש הנאשם אל המכונית וריסס גז מדמיע דרך החלון הפתוח, "והכול ממניע גזעני או בשל עוינות כלפי ציבור מחמת דת", נאמר בכתב האישום.
מסתערבי מג"ב עצרו שניים מהחשודים שניסו לתקוף את הכוחות. במשטרה אמרו כי התרסיס חדר לרכב וגרם לשוטרים תחושת מחנק וחוסר נוחות. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצר הנאשם עד תום ההליכים, ובית המשפט נעתר לבקשה.