2 צפייה בגלריה
אום כולתום
אום כולתום
אום כולתום
(צילום: AP)


ועדת השמות של עיריית חיפה אישרה אמש הצעה לקרוא בחיפה רחוב על שמה של הזמרת והמוזיקאית המצרייה אום כולתום, מהידועות והאהובות בעולם הערבי. בנוסף ייקראו רחובות וכיכרות על שם הכדורגלנים החיפאים אבי רן וג'וני הארדי ז"ל.
הוועדה ציינה בהחלטה כי אום כולתום, הנחשבת לאחת מגדולות הזמר הערבי, היא שם נרדף למוזיקה ערבית בכלל ולמוזיקה המצרית בפרט. "ככזו, ראתה הוועדה לנכון לקרוא על שמה רחוב בחיפה, כעיר מעורבת, המהווה מודל לחיים משותפים בין יהודים לערבים", נמסר מעיריית חיפה.
בעירייה אמרו כי השגריר המצרי כבר בירך על ההחלטה והודיע כי יגיע לטקס קריאת הרחוב, שיהיה בשכונת קריית אליהו בעיר התחתית, בין רחוב תל אביב לרחוב יפו.
2 צפייה בגלריה
העיר התחתית בחיפה
העיר התחתית בחיפה
העיר התחתית בחיפה
(צילום: אסף קמר)
אום כלתום, אשר כונתה "כוכב המזרח", נולדה בשנת 1898 למשפחה ענייה בשם פאטמה איבראהים אל-בלתאגי‏. אביה, שהיה אימאם, כינה אותה "אום כולתום", כשמה של בתו השלישית של הנביא מוחמד. אחד משיריה המפורסמים הוא "אינתה עומרי", שזוכה עד היום לביצועים מחודשים על ידי זמרים שונים. היא מתה בשנת 1975.
באחרונה נמסר על קריאת רחוב על שמה ברמלה, מהלך שעורר ביקורת קשה, בשל דעותיה בנוגע לישראל. גם בירושלים קיים רחוב על שמה.
בנוסף לזמרת, החליטה כאמור הוועדה להנציח גם את זכרם של שחקני הכדורגל אבי רן וג'וני הארדי. באזור אצטדיון סמי עופר ייקרא כיכר על שמו של רן, שוער מכבי חיפה ונבחרת ישראל, שנהרג בדיוק לפני 33 שנה.
ראש העיר חיפה עינת קליש-רותם הודתה לוועדה על עבודתה ועל הגיוון שבבחירת שמות הרחובות והכיכרות החדשים בעיר.