4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
נפתלי בנט
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
יועצת מדינית ראשונה, דובר בן 25 וגם ראש סגל חדש: ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודיע היום (ג') על מינויים ראשונים בלשכת ראש הממשלה.
בראש הסגל של ראש הממשלה יעמוד טל גן צבי. גן צבי (40) מלווה את בנט מאז כניסתו לפוליטיקה ושימש כראש לשכתו במשרד הכלכלה וכראש המטה שלו במשרד החינוך. הוא נחשב לאיש אמונו הקרוב ביותר וניהל את המשא ומתן הקואליציוני מטעם ימינה.
4 צפייה בגלריה
טל גן צבי
טל גן צבי
טל גן צבי
(צילום: יוסי לזרוף)
4 צפייה בגלריה
שמרית מאיר
שמרית מאיר
היועצת המדינית - שמרית מאיר
לתפקיד היועצת המדינית לראש הממשלה מונתה לראשונה אישה - שמרית מאיר. מאיר (41) שימשה כפרשנית בנושאים מדיניים-בטחוניים בכמה כלי תקשורת, ובהם "ידיעות אחרונות" וגלי צה"ל, וכיהנה עד לאחרונה כמנכ"ל הארגון לינק שעסק במיזמי תקשורת בעולם הערבי.
לתפקיד דובר ראש הממשלה מונה יועץ התקשורת מתן סידי. סידי, רק בן 25, שימש כדובר שר החינוך וכדובר שר הביטחון, בעת כהונת בנט במשרדים אלו. לאחר מכן ייעץ למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ובבחירות האחרונות עמד בראש צוות התקשורת של קמפיין ימינה. במסגרת תפקידו הוא ינהל את הקשר מול התקשורת הישראלית וישמש כדוברו המדיני של ראש הממשלה.
לבקשת ראש הממשלה, בשלב זה יישארו בתפקידם ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי לראש הממשלה אבי בלוט. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי יבוצעו בהמשך מינויים נוספים, בהם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ראש מערך ההסברה הלאומי ומזכיר הממשלה - תפקיד שאחד המועמדים לו הוא שלום שלמה, יועצו הפוליטי של בנט שבעבר עבד גם עם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.
בין המועמדים לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה ניתן למצוא את אייל גבאי (54), שכיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת ממשלת נתניהו השנייה; דביר כהנא שמונה ב-2013 על ידי בנט לתפקיד מנכ"ל משרד התפוצות; יאיר פינס (41) שמשמש כיום כמנכ"ל משרד השיכון ובעבר היה סגן מנהל רשות מקרקעי ישראל וסגן הממונה על התפקידים באוצר; ועמית לנג (50), שהיה מנכ"ל משרד הכלכלה בכהונתו של בנט כשר הכלכלה.