2 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
(צילום: רויטרס)
מנפלאות עידן הקורונה: מזכיר הממשלה צחי ברוורמן מפעיל באזר (זמזם) בישיבות הממשלה שמתנהלות בזום או בווידאו קונפרנס, בכל פעם ששר בממשלה מדבר יותר משלוש דקות כדי לסמן לשר שעליו לסיים לדבר.
בישיבות הממשלה האחרונות השתמש ברוורמן כמה פעמים בבאזר שמזכיר את הבאזר ממשחקי הכדורסל. שרים העירו על כך שהשימוש בבאזר לא מאפשר דיון מעמיק ונותן להם תחושה כאילו לא באמת רוצים לשמוע מה יש להם להגיד. "הבאזר הזה גרוטסקי לגמרי. זה נותן תחושה כאילו באים לסמן עליך וי", התלוננו שרים.
שרים אומרים עוד כי בחלקים גדולים של ישיבות הממשלה ראש הממשלה נתניהו מכבה את המצלמה שלו וממשיך בענייניו מבלי להקשיב בכלל להערות השרים. "הוא מנצל את היתרונות של הזום", הסביר שר אחר.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
מכבה את המצלמה. בנימין נתניהו
(צילום: לע"מ )
מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הסביר: "חברי הממשלה מקבלים את סדר היום ארבעה ימים לפני ישיבת הממשלה ואם ברצונם להגיב ולהעמיק בנושא כלשהו, הרי שניתנת להם האפשרות לעשות זאת גם בכתב ובתפוצה לכל חברי הממשלה מבעוד מועד לפני כינוס הממשלה. חברי הממשלה מקבלים את זמנם להתייחסות בישיבות הממשלה כשחשוב לזכור כי בממוצע נמצאים מידי שבוע על סדר היום של הממשלה 8-7 נושאים".
לדבריו, "אם בכל נושא יתייחסו רק כחצי מחברי הממשלה ללא הגבלת זמן, הרי שהישיבות יתארכו לשעות ארוכות. לכן, כדי לנהל דיון ענייני ותמציתי תחם ראש הממשלה זמן התייחסות קבוע לכל חבר ממשלה מתוך חשיבה שחבר ממשלה יכול להעביר התייחסות מעמיקה ועניינית לנושא בשלוש דקות, כפי שהיה בהצלחה בישיבות האחרונות. רה"מ מנהל את הישיבות לכל אורכן, בכל הנושאים שעל סדר היום, במלוא הקשב וההתייחסות לחברי הממשלה".