3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט. היועמ"ש ביקר בחריפות את הממשלה
(צילום: אמיל סלמן, אלכס קולומויסקי)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבור שיש לבטל את החלטת הממשלה לא לאשר את החלטת מועצת הרשות השנייה למנות את מישל קרמרמן-דקל למנכ"לית ולסרב למנות את ניר שוויקי ליו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין.
בתגובתו לעתירה שהוגשה לבג"ץ בנושא, ביקר מנדלבליט בחריפות את התנהלות חלק מהשרים בישיבה שעסקה בנושא לפני כחודש: "הדיון שהתקיים במרץ אינו מקיים את חובותיה של הממשלה. ההסתייגויות שעלו בממשלה בנוגע למינויים הללו אינן עולות בקנה אחד עם הכללים". היועמ"ש סבור שיש לבטל את ההחלטות שניתנו בדיון ולקיים דיון נוסף בנושא המינויים "על בסיס תשתית עובדתית מוצקה ושקילת שיקולים עניינים".
3 צפייה בגלריה
ניר שוויקי
ניר שוויקי
ניר שוויקי, מיועד ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין
(צילום: הרשות השנייה, ענבל מרמרי)
בין העותרים לבג"ץ, עמותת "הצלחה"-התנועה לקידום חברה הוגנת, מבקשת באמצעות עורך הדין אלעד מן שהממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו ינמקו מדוע לא תבוטל ההחלטה לא לאשר את המינויים.
מועצת הרשות השנייה החליטה כבר בינואר 2019 למנות קרמרמן-דקל לתפקיד המנכ"לית. המינויים עברו את אישור נציב שירות המדינה, את הוועדה לבדיקת מינויים ואת ועדת האיתור. עם זאת, הממשלה שוב ושוב השהתה את מתן האישור למינויים.
3 צפייה בגלריה
מישל קרמרמן דקל
מישל קרמרמן דקל
מישל קרמרמן-דקל, מיועדת למנכ"לית הרשות השנייה
(צילום: רונן אקרמן)
בעתירה קודמת ניתן צו בית משפט לקיים דיון על המינויים בממשלה. היא אמנם קיימה דיון כזה בפברואר, אבל אז חלק מן השרים סברו שאין לקדם את המינויים בגלל שמדובר בתקופת בחירות. מנדלבליט הסביר אז לשרים שבג"ץ מחייב אותם לדון במינויים, אך לפי היועמ"ש "ראש הממשלה החליט לסיים את הדיון מבלי לדון במינויים לגופם". בתחילת מרץ הבהיר שוב שיש לקיים בממשלה דיון ענייני במינויים.
בדיון לפני כחודש העלו שרים הסתייגויות שונות: טענה ל"ניגוד עניינים" לכאורה של קרמרמן-דקל והסתייגות ממינוי שווקי בעקבות כתבה מ-2015. עוד באותו דיון הובהר על ידי היועצת המשפטית של משרד התקשורת כי ניגוד העניינים הנטען כלפי המנכ"לית המיועדת נבדק בוועדה למינויים ונקבע כי אין מניעה לגבי המינוי. לגבי שוויקי טען מנדלבליט כי "הטענות שעלו מפי חלק מהשרים כלל לא עלו מהכתבה העיתונאית שהוצגה, והיא כלל לא הובנה כהלכה". היועץ ציין כי הטענות שהוצגו בדיון לגביי שניהם "היו דברים בעלמא המכתימים את שמות המועמדים". למרות זאת, בסופו של דבר לא אושרו המינויים ברוב של 17 שרים מול שמונה.