יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי תועדה השבוע ללא מסכה במספרה בסן פרנסיסקו שבקליפורניה. בסרטון ממצלמת האבטחה במספרה שהגיע לידי רשת "פוקס ניוז" נראית פלוסי, שנוהגת לנזוף בנשיא דונלד טראמפ על שאינו עוטה מסכה, מפרה גם את הנחיות הקורונה בעיר האוסרות פעילות מספרות בחללים סגורים.
2 צפייה בגלריה
ננסי פלוסי בלי מסכה ב מספרה סן פרנסיסקו
ננסי פלוסי בלי מסכה ב מספרה סן פרנסיסקו
במספרה עם מסכה סביב הצוואר. פלוסי
פלוסי, שתמיד עוטה מסכה בפומבי, תועדה בביקורה במספרת eSalon ביום שני עם מסכה סביב צווארה, ולא על הפה והאף כנדרש. הספר כן עטה מסכה. אחרי הביקור במספרה, הופיעה פלוסי בטלוויזיה ותקפה את טראמפ על שאפשר לקהל ללא מסכות לצפות בנאומו בוועידה הרפובליקנית בשבוע שעבר במדשאת הבית הלבן.
הדובר של פלוסי אמר שלא ידעה שהיא עוברת על הכללים בעיר מגוריה. "אמרו לה שמותר להכניס לקוח אחד בכל פעם", מסר הדובר דרו האמיל בהצהרה. "היא מילאה את כל הכללים שהוצגו לה על ידי העסק".

בעלת המספרה, אריקה קיוס, סיפרה שהעוזרת של פלוסי התקשרה והודיעה שהיא רוצה להגיע לחפיפה ופן. "זו הייתה סטירת לחי", אמרה קיוס. היא הוסיפה שפלוסי מרשה לעצמה להתנהל כרגיל "בזמן שאף אחד אחר לא יכול להיכנס ואני לא יכולה לעבוד".
מפרוץ המגפה, אלפי עסקים נסגרו בסן פרנסיסקו, יותר מ-2,000 מהם נסגרו לצמיתות. אתמול קיבלו מספרות אישור לחזור לפעילות באוויר הפתוח בלבד.
2 צפייה בגלריה
ננסי פלוסי יו"ר  בית הנבחרים ב ארה"ב עם מסכה
ננסי פלוסי יו"ר  בית הנבחרים ב ארה"ב עם מסכה
הרפובליקנים תקפו: "צבועה". פלוסי עם מסכה
(צילום: EPA)
יו"ר בית הנבחרים ציטטה בעצמה בעבר את הנחיות המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הממליצות לעטות מסכות, במיוחד כאשר קשה לשמור מרחק מאחרים. היא מתחה שוב ושוב ביקורת על טראמפ שנמנע כמעט לחלוטין ממסכות, כינתה אותו "פחדן" ואמרה: "גברים אמיתיים עוטים מסכות". היא אף קוראת לרפובליקנים לעיתים קרובות "להקשיב למדע" בכל הנוגע למגפה.
הרפובליקנים בסנאט תקפו את פלוסי וכינו אותה "צבועה". בציוץ בטוויטר כתבו: "פלוסי דוחפת למדיניות שתשאיר את הכלכלה שלנו ואת העסקים הקטנים סגורים. אבל היא עצמה? ביקור במספרה מתי שרק תרצה".
יותר משישה מיליון בני אדם בארה"ב נדבקו בנגיף הקורונה מפרוץ המגפה. מניין המתים מהנגיף עומד על כ-185 אלף.