קוסאי אבו עראר, צעיר בן 20, נאשם כי הגיע לאור יום לבית הספר הטכנולוגי בערוער שבנגב וירה מנשק חם בזמן שהתלמידים נכחו בו. "עבירות נשק חם הפכו למכת מדינה", אמרו בפרקליטות עם הגשת כתב האישום היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. צפו בתיעוד התקרית ממצלמות האבטחה, בפתח הכתבה.
על פי כתב האישום, בחודש שעבר הגיע הנאשם בשעת צהריים אל בית הספר ברכב, למרות שמעולם לא קיבל רישיון נהיגה. הוא ביקש להיכנס כדי לפגוש קרובת משפחה שלו הלומדת בבית הספר, אך המנהל סירב ואבו עראר עזב את המקום. כשעה לאחר מכן הוא חזר לבית הספר עם אקדח והחל לירות לעבר קרוואן שבו היו השומר ואנשים נוספים. נזק נגרם לקרוואן ולרכבו של המנהל, אך איש לא נפגע.
1 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
יורה - ונמלט. מתוך תיעוד התקרית
"מדובר באירוע חמור ביותר, אשר הקדשנו לו משאבים חקירתיים רבים", אמר רב-פקד חי עוזר, קצין החקירות והמודיעין בתחנת ערוער. "מעצר החשוד בסמוך לקרות האירוע ובסופו כתב האישום הוא חלק ממאבק נרחב בנגע האמל"ח הלא חוקי". כתב האישום מייחס לנאשם עבירות נשק (החזקה ונשיאת נשק ותחמושת), ירי מנשק חם ועבירות נוספות.
הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר צוין כי "עבירות שמבוצעות באמצעות נשק חם הפכו למכת המדינה והאזור וגובות קורבנות רבים בנפש. אם ישוחרר הנאשם קיים סיכון שיחזור ויבצע עבירות מסוג זה ויסכן את הציבור".