2 צפייה בגלריה
שי ניצן לקראת טקס החילוף
שי ניצן לקראת טקס החילוף
"ברור מהי מטרת הפרסום". שי ניצן
(צילום: יהונתן ולצר, TPS)
מקורביו של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן אומרים כי הפרסום שלפיו הוא מנע לכאורה צעדים של מח"ש נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך הוא "פרסום מגמתי ומניפולטיבי שכל כולו נובע ממניעים זרים".
המקורבים מתייחסים למייל שפורסם שלשום בחדשות קשת. המייל נשלח למח"ש בנובמבר 2017 בתגובה על דרישתם מפרקליט המדינה לצאת בתקשורת פומבית נגד המפכ"ל דאז רוני אלשיך. זאת משום שלפי טענת מח"ש אלשיך הדליף נגדם כי הם משבשים את החקירה.
2 צפייה בגלריה
רוני אלשיך
רוני אלשיך
המפכ"ל לשעבר אלשיך
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במייל נכתב: "מודה שאני מתלבט. מחד, זו התנהגות בלתי נסבלת. מאידך, ללכת בדרך המפכ"ל ולפעול כמוהו קשה לי. מה גם שאם מתרוממים מעל האירוע ומסתכלים במבט על כלל מערכת יחסי הפרקליטות-משטרה, להסלים כעת את המריבה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק, ודי לחכימא. המפכ"ל אכן פעל פה באופן שערורייתי, אך יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול".
המקרובים מסבירים כי "מייל זה נכתב בעקבות פרסום שלפיו המפכ"ל דאז טען כי מח"ש משבשת את החקירה. מיד לאחר הפרסום ניצן נתן גיבוי מלא למח"ש בהודעה רשמית ודחה את ההאשמה".

המקורבים טוענים שראש מח"ש דאז, אורי כרמל, ביקש מניצן כי בנוסף לכך הוא גם יתקוף חזיתית את המפכ"ל. לכך השיב ניצן במייל שפורסם כי אף שהתנהגות המפכ"ל הינה שערורייתית בעיניו (שכן לא ראוי היה לדעתו שהמפכ"ל יתקוף בפומבי את מח"ש - ט"צ), הוא אינו מתכוון לנהוג באותה דרך, שכן זו אינה דרכו, וכי "ריב פומבי בין המפכ"ל לפרקליט המדינה רק יסייע לכל מי שרוצים ברעת מערכת אכיפת החוק".
מקורבי ניצן טוענים שבניגוד מוחלט לפרסום של עמית סגל, עמדת ניצן שהובאה במייל כלל לא התייחסה לשאלה אם אבו אלקיעאן היה מחבל או חף מפשע, אלא עסקה אך ורק בשאלת ההתנהלות התקשורתית בין הפרקליטות למשטרה. בנוסף, הם טוענים כי ניצן לא התייחס כלל במייל לחקירות נתניהו - וזאת שוב בניגוד מוחלט לפרסום.
המקורבים הביעו "תדהמה מהמניפולטיביות של סגל" ואמרו כי "ברור לגמרי מהי מטרת הפרסום המניפולטיבי בימים אלה דווקא". הם הדגישו שלמען שלמות התמונה, יש להזכיר כי בהחלטה הסופית על גניזת התיק, ניצן התייחס לשאלה האם המנוח היה מחבל או חף מפשע וקבע כי קיימות אינדיקציות לכאן ולכאן ולא ניתן להגיע למסקנה ברורה.