ישראל חתמה על הסכם עם רשויות התעופה האזרחיות של בחריין. ההסכם מגיע יומיים בלבד לאחר שישראל חתמה על הסכם תעופה דומה עם איחוד האמירויות. הטיסות בין המדינות יחלו בשבועות הקרובים.
3 צפייה בגלריה
מטוס חברת "גולף אייר" הבחריינית
מטוס חברת "גולף אייר" הבחריינית
מטוס חברת "גולף אייר" הבחריינית
(צילום: זהר עזר)
מלשכתה של שרת התחבורה מירי רגב נמסר כי ההסכם מאפשר לכל אחת מהמדינות להפעיל עד 14 טיסות נוסעים שבועיות בין מנאמה בירת בחריין לנתב"ג. עוד סוכם על הפעלה בלתי מוגבלת של טיסות בין בחריין לנמל התעופה רמון שליד אילת. כמו כן, תתאפשר הפעלה של חמש טיסות מטען שבועיות לכל אחת מהמדינות.
מזכר ההבנות המאפשר את הפעלת הטיסות הישירות בין ישראל לבחריין נחתם על ידי מנהל אגף בכיר כלכלה ויחסים בין לאומיים ברשות התעופה האזרחית, ישי דון יחיא, ועמיתתו מבחריין, אבטסאם אל סאלמן, האחראית על התובלה האווירית ברשות התעופה האזרחית של המדינה.
השרה מירי רגב אמרה כי "ההסכם מעניק זריקת מרץ ועידוד לעתיד התעופה, התיירות והסחר. הסכם השלום אותו הוביל ראש הממשלה פותח יעדים חדשים ומרתקים עבור הציבור הישראלי. אין לי ספק שההסכמים יביאו את התעופה, התיירות והסחר לשיאים חדשים ונוספים". לדברי רגב, "הציבור הישראלי יזכה ליהנות בעתיד מקווי אקספרס, שיובילו את הישראלים מנתב"ג לאבו דאבי ובחריין בתוך כ-3 שעות בלבד".
3 צפייה בגלריה
מירי רגב שרת התחבורה בסיור עבודה בנתב"ג
מירי רגב שרת התחבורה בסיור עבודה בנתב"ג
"זריקת מרץ ועידוד לעתיד התעופה". השרה רגב בנתב"ג
3 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
"נדבך חשוב נוסף ביחסי השלום". השר אשכנזי
(צילום: AFP)
שר החוץ גבי אשכנזי הצטרף לברכותיה של רגב: "הסכם התעופה שנחתם מול בחריין הוא נדבך חשוב נוסף ביחסי השלום והנורמליזציה בינינו. מדובר בשותפות בין שווים שתביא לתחילתו של גל פריחה עסקי, כלכלי ותיירותי, הצגת פניה היפות של ישראל וידנו המושטת לשלום בינינו למדינות האזור".
כאמור, הסכמי התעופה עם בחריין ואיחוד האמירויות נחתמו בהמשך להסכם השלום שנחתם במדשאות הבית הלבן בחודש שעבר. במסגרת ההסכמים הוחלט על כינון טיסות סדירות בין המדינות.
חברת התעופה הלאומית של בחריין - "גולף אייר" - מפעילה צי של 39 מטוסים, בהם מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר ומטוסי איירבוס מדגמי A320 ,A321 ו-A330. החברה שהוקמה בשנת 1950 מפעילה טיסות ליעדים ב-27 מדינות ברחבי העולם. אחד מסמלי ההיכר של מטוסי החברה הוא ציור של עוף דורס מוזהב בזנב המטוס