עו"ד אשרף חטיב, מנכ"ל עיריית קלנסווה שניצל מניסיון חיסול בשבוע שעבר, התראיין הבוקר (ד') באולפן ynet וטען: "אני לא יודע מי פגע בי. הלוואי שהייתי יודע. לא הייתה אף רמיזה מקדימה". המכונית שבה נסע רוססה בכדורים רבים. הוא הובהל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב קשה, כאשר הוא מורדם ומונשם.
המשטרה, נציין, פתחה בחקירה, אך מאז לא איתרה חשוד בניסיון החיסול. לדברי עו"ד חטיב, "אני עדיין לא יודע כלום. אף אחד לא מעדכן אותי". מנכ"ל העירייה ציין "מצבי יותר טוב עכשיו, ההרגשה היא יותר טובה. יש ליווי הדוק מטעם הצוות הרפואי פה, שכולם עושים עבודה נפלאה. בהתחלה, נוכח המצב הרפואי הקשה שהייתי בו, לא דמיינתי לעצמי שאהיה בחיים, שאעמוד ואדבר בפניכם, זה נס".
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב
"זה נס שאני פה". עו"ד אשרף חטיב
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב נורה ופונה על ידי מד"א לבית חולים כשהוא במצב קשה
מנכ"ל קלנסווה אשרף ח'טיב נורה ופונה על ידי מד"א לבית חולים כשהוא במצב קשה
מכוניתו של חטיב
עו"ד חטיב התעקש כי אינו יודע מדוע ניסו לפגוע בו: "אני מנכ"ל העירייה כבר שנה, אני גם תושב העיר. התושבים אוהבים אותי ואני אוהב אותם. מעולם לא הייתי בסכסוך עם מישהו, בטח לא שיגיע לממדים של לפגוע בי ולנסות להתנקש בי".
- המשפחה שלך בסכנה? אתה חושש לשלומם? "בטח שאני חושש לשלומם, אבל אנחנו חזקים, אנחנו חזקים. אני חזק והמשפחה שלי חזקה. כולנו בסך הכול בני אדם, אם חלילה טעיתי, פגעתי, זה לא היה בכוונה, זה בטוח. בכל מקרה זו לא הדרך לנהוג, לבוא ולחסל. יש דרכים אחרות".

עו"ד חטיב נשאל על האלימות בחברה הערבית. מתחילת השנה, בחודשיים וחצי בלבד, נרצחו 23 ערבים בישראל. "צריך טיפול שורשי, צריך לעקור את האלימות מהשורש. דרושה תוכנית של הממשלה, של השרים, של הכנסת. כולם צריכים להתגייס כדי לפתור את הבעיה. עכשיו האלימות בחברה הערבית בשיא, האלימות גואה".
- במי זה תלוי? רק בממשלה? "תלוי בכולם. בשביל טנגו צריך שניים. זה תוצאה של אי-השוויון בין ההשקעה בחברה הערבית לחברה הלא-ערבית, זה ידוע. זה מתחיל בחינוך, בבתי ספר. לדוגמא בקלנסווה - אין מגרש כדורגל, אין פארקים, אין גנים, אין כלום כמעט. זה מצריך תקציבים, אין לנו מספיק כאלה בעירייה. אני רוצה לשרת ואני רוצה לעשות פארקים ואצטדיונים, הכול, אבל זה מצריך השקעה מהמדינה. הרצח הבא והאלימות הבא תלויה כולה ברצון של המדינה להגיע לפתרון".