כתב אישום מתוקן הוגש היום (שישי) נגד חמישה תושבי ירושלים, בני 21 עד 23, בגין מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות, הצתה, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ועבירות נוספות. הם נאשמים בכך שהכו ופצעו את יחיא ג'רדי, תושב בית שמש בן 46 ואב לתשעה שלא שמע על המהומות בבירה - וביקש לנצל את הגעתו לעיר כדי להתפלל ערבית בכותל.
ג'רדי הותקף בעת שנסע משער הפרחים לכיוון מוזיאון רוקפלר במזרח העיר. בשיחה עם ynet הוא סיפר כי חשב שלא ייצא מהלינץ' בחיים. "עמדתי בפקק והתחילו לזרוק לי אבנים על החלון, נתנו לי מכות, רצו להרוג אותי. חשבתי שאמות". לדבריו, כלל לא ידע שיש מהומות בעיר. "הם תפסו אותי והתחילו להרביץ, אמרתי להם 'למה אתם עושים את זה, מה עשיתי לכם?', אבל הם קפצו עליי". בעת שניסה לברוח מהתוקפים אף הושלכו עליו אבנים, ורכבו גם הוצת ונשרף.

כתב האישום המקורי הוגש ב-13 במאי 2021 נגד שלושה מהנאשמים: ווסים סרור (23), מוחמד מסרי (21) וחוסאם סעידה (23). הבוקר הוסיפה הפרקליטות לכתב האישום שני נאשמים נוספים - מוחמד גראב (19) ומוחמד סעידה (22). בנוסף, הפרקליטות הוסיפה לכתב האישום אישומים נוספים נגד חלק מן הנאשמים בגין השתתפות בהתפרעות, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.
לפי כתב האישום, ב-21 באפריל, סמוך לחצות, נסע ג'רדי, "אדם יהודי בעל חזות יהודית-דתית בכביש הראשי בוואדי ג'וז שבירושלים, בדרכו לכותל המערבי להתפלל ערבית. בשלב מסוים נעצר יחיא בפקק תנועה סמוך לתחנת הדלק שמול מוזיאון רוקפלר. אחד מעוברי הדרך במקום הבחין בו וצעק לאנשים שהתגודדו בסמוך כי יש במקום 'רכב של מתנחל'".
1 צפייה בגלריה
זירת ההתפרעויות בירושלים
זירת ההתפרעויות בירושלים
עימותים בירושלים. ארכיון
(צילום: AFP)
בשלב הזה, נכתב, "מששמעו הפורעים את הקריאה כי יש במקום רכב של יהודי, החלו ליידות אבנים לעבר רכבו של הקורבן, לבעוט ברכב ולנסות להוציא ממנו את הקורבן והכול מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי. אחת מהאבנים שנזרקו על הרכב פגעה בראשו של יחיא וגרמה לו לסחרחורת. אחד הנאשמים שהיה אף הוא בין הפורעים, ניגש לרכב, שבר את שמשת החלון שמאחורי הנהג ואת שמשת חלון הנהג באמצעות מרפקו. לאחר מכן החלו הפורעים להכות את יחיא בעודו ברכב, תוך קריאות בערבית 'יהודי כלב, תהרגו אותו', כשהוא צועק לעברם מדוע הם תוקפים אותו".
על פי האישום, בשלב מסוים הצליח יחיא להימלט מהרכב ולרוץ כמה מטרים כשהוא נס על נפשו מפני התוקפים, "אלא שהם דלקו אחריו והשיגו אותו, הפילו אותו לקרקע והיכו אותו בכל חלקי גופו, תוך שהם בועטים בו ודורכים עליו. אחד מהנאשמים אף היכה אותו ברגליו באמצעות קסדת אופנוע, ולאחר מכן גם בעט בו. לבסוף הגיעו למקום מספר אנשים שהרימו את יחיא מהקרקע וניסו להרחיק אותו מהפורעים. המחלצים הרחיקו אותו מספר מטרים מהפורעים אך הפורעים לא נרתעו והמשיכו להכות ולבעוט בו".
באישום נאמר עוד כי המחלצים הרחיקו את ג'רדי וסייעו לו להימלט לאמבולנס שעמד בסמוך. "לאחר שיחיא נמלט מהמקום, המשיך ההמון לכלות את זעמו ברכבו. אחד הנאשמים לקח קרטון מפח סמוך, הצית אותו והכניס אותו לרכב ויחד עם אחרים הצית את רכבו. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים נגרמו ליחיא חבלות וחתך של ממש בראשו והוא סבל מכאבים בכל חלקי גופו".