שרי הממשלה אישרו בצהריים (שישי) במשאל טלפוני את הפעימה השנייה של היציאה מהסגר שתחול ביום ראשון הקרוב. ברשויות ירוקות, צהובות וכתומות עם שיעור מחוסנים גבוה (ושציון ה"רמזור" שלהם הוא 7 לכל היותר) יוכלו להחזיר את תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב לבתי הספר. גם כיתות לעולים חדשים וכיתות י"ג-י"ד במכללות טכנולוגיות יוכלו להיפתח בהתאם לתקנות שאושרו בשבועות האחרונים.
8 צפייה בגלריה
בית ספר יגאל אלון בגבעתיים
בית ספר יגאל אלון בגבעתיים
מאות אלפים יחזרו לכיתות. בית ספר בגבעתיים
(צילום: עמית הובר )
בנוסף לחזרתם של מאות אלפי ילדים ובני נוער למסגרות, השרים אישרו להגדיל את מספר התלמידים בשטח פתוח מ-10 בקבוצה ל-20. גם פעילותן של תנועות הנוער תתחדש ביום ראשון בהתאם למודל של בתי הספר. מפעילים חיצוניים יוכלו להגיע לגני הילדים ובתי הספר, ובנוסף אושרו גם טיולים חד יומיים במסגרות החינוך שפועלות כבר היום. גם ספריות יוכלו להיפתח מחדש.

קניונים וחנויות תחת מגבלות ריחוק

עוד אישרה הממשלה לפתוח את הקניונים והשווקים ביחס של לקוח על כל 15 מ"ר, ומפעילי המתחמים יחויבו להתקין אמצעי ויסות דיגיטלי שיספור את הנכנסים לקניונים.
8 צפייה בגלריה
הקניון הגדול בפתח תקווה בזמן דיוני קבינט הקורונה: משרד הבריאות ממליץ לסגור| המל"ל מתנגד: לפתוח עוד קניונים
הקניון הגדול בפתח תקווה בזמן דיוני קבינט הקורונה: משרד הבריאות ממליץ לסגור| המל"ל מתנגד: לפתוח עוד קניונים
הקניונים נפתחים מחדש
(צילום: עידו ארז)
בעלי הקניונים יחויבו להציב בין שניים לחמישה סדרני קורונה שידאגו להקפיד על כך שהלקוחות עומדים בהנחיות, ויצטרכו לפעול למניעת התקהלויות בכניסה לחנויות ולקניונים, בין השאר באמצעות סימון מקומות עמידה והצבת אמצעים פיזיים שישמרו על הריחוק החברתי.
האכילה בשטחי הקניון תיאסר, והממשלה מחייבת את מתחמי הקניות למנוע את הגישה לשולחנות האכילה ולתלות שלטים האוסרים על האכילה באזור במקומות בולטים. במסגרת ההנחיות, תיאסר הצבת דוכני מזון בשטחי הקניון - ולא יתאפשר לקיים ירידים. בעלי הקניונים יצטרכו לפעול ככל האפשר לשלוש החלפות אוויר לפחות בשעה.
בעניין חנויות הרחוב אושר להכניס אדם אחד על כל 7 מ"ר בחנויות של עד 150 מ"ר. במקום ששטחו מעל 150 מ"ר מספר הלקוחות לא יעלה על יחס של אדם על כל 15 מ"ר.
גם המוזיאונים ייפתחו בשבוע הבא - ולפי המתווה שאושר הסיורים המודרכים יתקיימו בקבוצות של עד 10 מבקרים והנהלות המוזיאונים יצטרכו לפעול ככל האפשר שתנועת המבקרים במוזיאון תהיה בכיוון אחד ובמסלול שייקבע מראש. גם גני חיות ואטרקציות בשטח הפתוח יוכלו לפתוח את שעריהם בתנאי שיעמדו במבקר אחד על כל 15 מ"ר.

תרבות, ספורט ובתי כנסת: ההטבות למחוסנים

שורת הקלות נרחבת אושרה לכל מי שיחזיק בתו הירוק - קרי שבוע לאחר המנה השנייה של החיסון. בין הפעילויות שאושרו: הופעות, אירועי ספורט ובריכות שחייה. בעלי המקומות יחויבו להציב שלט בכניסה ולהודיע למזמינים כרטיסים מראש כי הכניסה מותנית בהצגת תו ירוק.
החל מיום ראשון יהיה ניתן לקיים אירועי תרבות וספורט בתנאי שהקהל יתפוס עד 75% מהתפוסה המרבית של המקום - ובלבד שלא יעלה על 300 אנשים במבנה, ו-500 בשטח פתוח. צפייה באירועים תתקיים בישיבה בלבד, וללא ריקודים ואכילה. במקרה שההנחיות יופרו, מפעיל האירוע יצטרך להפסיק אותו. רכישת הכרטיסים לאירועים תתקיים רק באופן מקוון או בטלפון. המרחק בין הקהל לבמה לא יפחת מארבעה מטרים - ולא יתאפשרו הפסקות.
8 צפייה בגלריה
מועדון זאפה בבאר שבע
מועדון זאפה בבאר שבע
מופעי התרבות יחזרו
(צילום: חיים הורנשטיין)
8 צפייה בגלריה
אנשים יוצאים מהבימה לאחר ביטול ההצגות
אנשים יוצאים מהבימה לאחר ביטול ההצגות
תיאטרון הבימה
(צילום: מוטי קמחי)
באירועי התרבות והספורט יידרשו המפעילים לחלק את המקום למתחמים נפרדים של עד 20 אנשים לכל היותר, ולשמור על מרחק של שני מטרים לפחות בין מתחם למתחם יחד עם סימון פיזי. בהושבה של אנשים שאינם גרים באותו מקום יישמר מרחק של שני מטרים ככל האפשר, ולכל הפחות כיסא אחד ריק שיפריד ביניהם. מפעילי האירועים יחויבו להקפיד על חיטוי וניקוי המתחמים, ולפעול בהתאם להנחיות בכל הנוגע לתברואה ולחדרי השירותים.
מפעילי האירועים יחויבו להציב סדרנים (סדרן אחד על 50 צופים) ולהסב את תשומת הלב של הקהל לשמור על הנחיות הקורונה. לא תתאפשר מכירה של אוכל במתחמים השונים, למעט בקבוקי שתייה אישיים. כמו כן, יצטרכו המפעילים להקפיד על לא פחות משתי כניסות לאירוע, ולווסת את כניסת הקהל באופן הדרגתי. מפעילי המקום יחויבו להודיע במערכת הכריזה על החובה לעטות מסכה ולשבת במהלך האירוע.

8 צפייה בגלריה
אוספי מוזיאון ישראל
אוספי מוזיאון ישראל
המוזיאונים חוזרים
(צילום: באדיבות מוזיאון ישראל, ירושלים)
מכוני הכושר וחדרי סטודיו יוכלו להיפתח בתנאי שהמרחק בין המכשירים והמתאמנים לא יפחת משני מטרים - או לפחות להציב מחיצה ביניהם. קבלת הקהל תתבצע בתיאום מראש, ולצד ההקפדה על ניקוי וחיטוי המכשירים לא יופעלו מתקני ג'קוזי או סאונה. גם מקומות המשמשים ספורטאים מקצועיים או תחרותיים (בהם גם סטודיו למחול תחרותי) יוכלו להיפתח מחדש.
בריכות השחייה ומקווה הטהרה לגברים ייפתחו בכפוף לאדם אחד על כל 7 מ"ר, ובתוך המים אדם אחד ל-6 מ"ר. מפעילי הבריכות והמקוואות מחויבים לחטא ולשמור על ההיגיינה, ומפעילי המזנונים בבריכות לא יוכלו להציב שולחנות אכילה.
8 צפייה בגלריה
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
הקפדה על מרחק וללא סאונה. חדר כושר
(צילום: בראל אפרים)
המלונות יוכלו להיפתח מחדש עבור מחלימים ומחוסנים ללא חדרי האוכל, והתנאי לכניסת מבקרים מתחת לגיל 16 הוא בדיקה שלילית שבוצעה ב-48 השעות שקדמו לכניסתו. בתי המלון יצטרכו לבחור אם יפעלו במתכונת של צימרים (ללא מתקנים משותפים) - או במתכונת של תו ירוק. השרים אישרו גם כי אזור המלונות של ים המלח יוגדר כ"אי ירוק".
בתי תפילה שנרשמו ברשויות המקומיות כפועלים לפי התו הירוק יוכלו להכניס עד 50% מהתפוסה המרבית של המקום, ובמקרה שאין מושבים קבועים - היחס שאושר הוא מתפלל אחד על כל 7 מ"ר, ולא יותר מ-300 בני אדם במקום אחד. חל איסור על הגשת מזון בבתי התפילה, והאחראים יצטרכו להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים ולפחות כיסא אחד בין מתפללים שאינם גרים יחד.
8 צפייה בגלריה
הרודס פאלאס אילת
הרודס פאלאס אילת
גם המלונות חוזרים
(באדיבות מלונות פתאל)

1,000 שקל למפרי הנחיות בודדים, 2,500 על דוכן אוכל

מי שלא יתחסן ויגיע למתחמים שפועלים רק עבור מחזיקי התו הירוק - ייקנס ב-1,000 שקל בהתאם להנחיות החדשות, והשרים אישרו כי על הפעלת מקום בניגוד לתקנות ניתן יהיה להטיל קנס בגובה של עד 10,000 שקל בהתאם לגודל המקום.
8 צפייה בגלריה
מבצע אכיפת הנחיות הקורונה של משטרת ישראל בירושלים
מבצע אכיפת הנחיות הקורונה של משטרת ישראל בירושלים
קנסות למפרי הנחיות
(צילום: אלכס גמבורג )
מקומות שלא יקפידו על הצבת שלט יוכלו להיקנס ב-3,000 שקל, ומפעילי קניון שלא ימנו סדרנים בהתאם להנחיות ייקנסו ב-5,000 שקל. על הצבת דוכני אוכל או ירידים הקנס עומד על 2,500 שקל, ואם הגישה למתחמי האכילה המשותפים לא תימנע - הקנס הוא 5,000 שקל. במקרה שמפעיל הקניון לא יתלה שלט שאוסר לאכול במקום הוא ייקנס ב-5,000 שקל.