2 צפייה בגלריה
להב 433 לוד
להב 433 לוד
חשד לשחיתות במיליוני שקלים. להב 433
(צילום: יריב כץ)
בכירה בגוף ממלכתי-ציבורי מסרה עשרות מסמכים שמהם עולה חשד לפלילים נגד בכירים בארגון שבו היא עובדת - בין היתר בגין מינוי מקורבים, הוצאות בזבזניות, קשר בעייתי עם ספקים ועוד. החומרים הגיעו ליחידה הארצית לחקירות הונאה שבתוך להב 433, שפתחה בבדיקה. סנגורה של אותה בכירה מתריע: "במקום להגן עליה כחושפת שחיתויות, נעשות פעולות קשות כדי לפטרה".
הגוף הציבורי נחשב לאחד הגופים היותר ממלכתיים במדינת ישראל. הוא נתמך על-ידי המדינה ואמור להיות קונצנזוס בכל הקשור לפעילות הברוכה והרגישה שהוא מבצע. אלא שהתלונה שהגיעה לאחרונה ללהב 433 מלמדת על תמונה אחרת לגמרי, שכרוכה לפי החשד בבזבוזי כספים בסך מיליוני שקלים. מי שעומדת מאחורי התלונה היא גורם בכיר מאוד בגוף הציבורי, ששימשה במשך שנים ארוכות בתפקיד מפתח בו - ומתלוננת כעת על העומד בראש המערכת.
בין היתר, אותה בכירה טוענת בתלונה כי העומד בראש הגוף הציבורי מינה בשנים האחרונות שורה של מקורבים לתפקידי מפתח בעלויות כספיות מוגזמות. בנוסף, היא טענה כי עובדים שונים במערכת קיבלו טובות הנאה כדי לשתף פעולה עם מי שעומד בראש המערכת.
בתלונה מפורטים שמותיהם של אישים רבים, כולל הקשר של כל אחד ואחד בארגון ושכרו. כמו כן, מובאות דוגמאות להתקשרויות מול ספקים שונים במיליוני שקלים שלא על פי כללי המנהל התקין, מול ספק שנחשב למקורב לעומד בראש הגוף הציבורי וללא אישור ההנהלה. בנוסף, הוזמנו הופעות במאות אלפי שקלים, כולל אירועים למפיקים שונים בעשרות אלפי שקלים וארוחות יקרות.
יש לציין כי בשל העובדה שמדובר בעובדת כה בכירה בארגון, התלונה מגובה בעדויות ומסמכים מתוכו. גורמים שמעורים בסיפור אמרו כי הם לא זוכרים מקרה כזה של אדם בעמדה כה בכירה שמגיע ושופך אור על התנהגות כה בעייתית לכאורה של גוף ציבורי.
2 צפייה בגלריה
עורך דין אייל בסרגליק
עורך דין אייל בסרגליק
עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את המתלוננת
(צילום: ליאת מנדל)
עורך הדין אייל בסרגליק שמייצג את המתלוננת וליווה אותה ללהב 433 אמר: "בתיק הזה הגיעו אלינו ראיות מטרידות בדבר שחיתות ציבורית לכאורה. מהראיות שהגיעו לידינו עולה תמונה מטרידה של מינוי מקורבים, הצהרה כוזבת, פעילות פסולה בכספי ציבור, הפיכת מנגנון הגוף הציבורי למנגנון אישי תוך שימוש בכספי ציבור וראיות נוספות שנמצאות בבדיקה".
לדבריו, "מטבע הדברים לא נוכל לחשוף דבר בעיתוי הנוכחי, אם כי החומר שהגיע לרשותנו אינו משתמע לשתי פנים. במקום התמודדות עם הבדיקה ושמירה על מרשתנו כחושפת שחיתות, נעשות פעולות קשות על מנת למדרה, ולפטרה. האמת תצא לאור בסופו של דבר והדברים יתבהרו בהמשך".