1 צפייה בגלריה
יירוטים מעל אשקלון
יירוטים מעל אשקלון
יירוטים בעוטף. ארכיון
(צילום: רויטרס)
רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה הערב (שני) בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא ידוע על נזק. דובר צה"ל מסר בתגובה לכך תקף כלי טיס של חיל האוויר עמדה צבאית של חמאס בדרום רצועת עזה.
האזעקה נשמעה בשעה 20:19 בקיבוץ כרם שלום. צה"ל מסר כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל", ובמועצה הדגישו כי אין שינויים בהנחיות לתושבים.
ראש מועצת אשכול גדי ירקוני אמר בתגובה לירי: "בזמן שכל מדינת ישראל חווה את הנזקים הנפשיים שמביאה איתה תקופת הקורונה, הסגר וחוסר הוודאות, נאלצים תושבי אשכול להתמודד גם עם המתח האישי שמייצר המצב הביטחוני: ירי ואזעקות צבע אדום.
"בימים אלו אנו עסוקים במתן תמיכה וסיוע לתושבים שנדבקו או שוהים בבידוד. אזעקת צבע אדום ומתיחות ביטחונית יכולות להיות יותר מדי במצב כזה. לא מובן ולא ולגיטימי לאפשר את המציאות הזאת. ממשלת ישראל שינתה את סדר העדיפויות שלה כדי להתמודד עם נגיף הקורונה. מדינה מתוקנת משנה את סדר יומה גם כדי להבטיח הגנה וביטחון לתושביה".
לפני כשלושה שבועות נורו שתי רקטות מעזה לישראל בזמן הטקס בו נחתמו ההסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין במדשאת הבית הלבן. אזעקות נשמעו באשדוד ובאשקלון וכיפת ברזל יירטה אחת מהרקטות שנורו. 13 בני אדם נפצעו, בהם גבר בן 62 במצב בינוני-קשה, ארבעה נוספים, בהם אישה בהיריון, במצב קל ושמונה שלקו בחרדה.
במהלך אותו לילה שוגרו מהרצועה 13 רקטות מעזה לעבר ישראל. חמש מהן התפוצצו בשטחים פתוחים ושמונה יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. אזעקות נוספות נשמעו בעיר שדרות וביישובים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב, כחצי שעה לאחר שצה"ל החל לתקוף בשטח הרצועה בתגובה לירי לעבר אשדוד ואשקלון.
פורסם לראשונה: 20:23, 05.10.20