משלוח של 700 אלף חיסוני פייזר הגיע היום - וכעת ייתכן שחיסון בני 55 עד 60 בריאים עשוי להתחיל עוד השבוע. כך נמסר לקופות החולים הערב (ראשון) בפגישה עם נציגי משרד הבריאות, ומתוך הבנה שיש מספיק חיסונים לשבועות הקרובים. בעקבות זאת, הקופות צפויות לקבל הקצאה גדולה יותר של מנות חיסון.
בהמשך המבצע, כל שבוע או שבועיים יירדו בפעימות של חמש שנים בקבוצות הגיל, והמשך המבצע יתבצע לפי מידת הביקוש באותה קבוצה. עדיין לא ברור אם כשיגיעו לבני 30 עד 40 תהיה פתיחה מוחלטת לכלל האוכלוסייה עד גיל 16. כלומר, ירידה גדולה יותר במדרגות האחרונות.
1 צפייה בגלריה
חיסונים נגד קורונה סבב שני באיכילוב
חיסונים נגד קורונה סבב שני באיכילוב
פתיחת הסבב השני של החיסונים לקורונה, היום באיכילוב
(צילום: מוטי קמחי)

ביום רביעי השבוע צפוי להתחיל המבצע הכללי של חיסון עובדי ההוראה וצוותי החינוך. מבצע חיסונים זה אמור להימשך שלושה ימים, וכחלק ממנו יעביר משרד החינוך רשימות של מורים שמעוניינים להתחסן למשרד הבריאות. הראשונים שיתחסנו הם מורי החינוך המיוחד.
אחר הצהריים נחתה בנתב"ג טיסת מטען של אל על מבלגיה ובה מספר שיא של 700 אלף חיסונים לקורונה מתוצרת פייזר. מטען החיסונים הובל למרכז הלוגיסטי של חברת "טבע-סלא" במודיעין, שבו הם יאוחסנו, וממנו יופצו לבתי החולים וקופות החולים. "אנחנו מגשימים חלום", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שציין כי "ביום ראשון הבא יגיע משלוח נוסף של חיסונים ונתחיל לחסן בני 50 ומעלה".
עד כה קיבלו את המנה הראשונה של חיסוני פייזר 1,770,674 ישראלים. לפי משרד הבריאות, יותר מ-72% מבני ה-60 ומעלה כבר קיבלו את הזריקה הראשונה. בחלוף שלושה שבועות מראשית מבצע החיסונים התחיל היום מתן הזריקה השנייה לישראלים שקיבלו את המנה הראשונה. ביום חמישי גם נחת בישראל משלוח החיסונים הראשון של מודרנה, ובו 100 אלף מנות. החיסונים הללו, שנוחים יותר לאחסון ולהובלה, יינתנו בשלב הראשון לאנשים המרותקים לבתיהם, ייתכן שכבר החל מהשבוע.