אם לא יחול שינוי דרמטי של הרגע האחרון, לראשונה מ-2013 מפלגת ש"ס של אריה דרעי לא תהיה בקואליציה. ח"כ מיכאל מלכיאלי, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, אמר הבוקר (יום א') בריאיון לאולפן ynet לקראת השבעת ממשלת בנט-לפיד: "אין לי ספק שכמעט 100 אחוז ממצביעי ימינה מתחרטים שלקחו נוכל לראשות המפלגה שלהם, שרימה ושיקר אותם. הם מתביישים היום בהצבעה שלהם".
- ובעוד כמה חודשים לא תתחננו בפני ה"נוכל" הזה להיכנס לממשלה? "אנחנו נעשה הכול כדי שהנוכל הזה יחזור לבית שלו כמה שיותר מהר עם כל הכנופיה שסביבו. אנחנו נעשה הכול כדי שיהיה מי שידאג לפריפריה, שיהיה מי שידאג לחלשים".
- מי אמר שרק אתם יכולים לדאוג לפריפריה? "תסתכלו על ההסכמים הקואליציוניים של ש"ס בעבר - דאגה לשכבות החלשות, פריפריה גיאוגרפית-חברתית, הנחה בתחבורה הציבורית, מחיר המים. לא תמצא מילה אחת אצל הבריון ליברמן, לא תמצא אצל לפיד. בממשלה הזאת אין פה לחלשים ואין פה לפריפריה. כל מה שהתחייבנו - ידענו גם לעמוד בזה".
2 צפייה בגלריה
מיכאל מליכאלי בכניסת חברי הכנסת לקראת השבעת הכנסת ה24
מיכאל מליכאלי בכניסת חברי הכנסת לקראת השבעת הכנסת ה24
ח"כ מלכיאלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
ליברמן ובנט
ליברמן ובנט
ליברמן ובנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- לפי ההיגיון הזה נראה שתרצו להיות בממשלה כדי לדאוג לפריפריה, אולי אפילו תקבלו מישראל ביתנו את תיק הנגב והגליל שהולך אליהם. "ישראל ביתנו זה אותם אנשים, רק להזכיר לכם, שרצו לזרוק אותי ואת ילדיי למריצה למזבלה. אתם באמת לא מוטרדים שליברמן יהיה שר האוצר? זה לא מפחיד אתכם? אני מאוד מוטרד".
- מה אתה חושב שהוא יעשה במשרד האוצר? "קודם כל רק נזק. אני לא רואה שם עזרה לחלשים, שום עזרה לפריפריה. כל חייו של האדם הזה היו שנאה ופלגנות. הוא המשיך להיות כזה".
- הטענה כלפיכם שאם לא הייתם דבקים בנתניהו, יכול להיות שהייתה כאן עכשיו ממשלת ימין. "אין טענה כזאת כלפינו. אנשים מאוד מעריכים את מי שיודע לעמוד במילה שלו, את מי שיודע לעמוד בצורה מאוד ברורה ונחושה על הדברים שלו. זה שונה מכל קבוצת הרמאים שהולכת להיכנס לממשלה".