תוכנית טלוויזיה בעיראק עוררה סערה, אחרי סדרת מתיחות אכזרית במיוחד: שחקנים שהתחזו למחבלים מדאעש "חטפו" ידוענים, הלבישו עליהם חגורות נפץ מזויפות ואמרו להם שהם יוצאו להורג. הידוענים העיראקים תועדו במצלמה נסתרת ברגעי הבהלה.
לידוענים שהשתתפו בתוכנית "טאניב ריסלאן" נאמר שהם נשלחים לבקר משפחות עיראקיות שנאלצו לברוח מבתיהן, באזורים שבהם שלטו הג'יהאדיסטים של דאעש. כשהגיעו לביקור "נחטפו" על ידי "מחבלים" שאמרו להם שהם ירצחו אותם. בתום רגעים של אימה מגיעים "חיילים" לחלץ את הידוענים, ורק אז מתברר להם שמדובר במתיחה.
באחת התכניות הקומיקאית נסמה, אישה כבת 50, התעלפה אחרי שחגורת הנפץ המזויפת הולבשה עליה. היא חזרה להכרה רק כשמנחה התוכנית שפך מים על פניה. בפרק נוסף נראה הכדורגלן עלא מהווי, שהופיע 44 פעמים במדי הנבחרת הלאומית, מתחנן על חייו כשעיניו מכוסות. "אני אח שלכם, אני עיראקי שמייצג את האומה כולה", הוא אמר ל"חוטפים".
התוכנית, שמשודרת במהלך חודש הרמדאן, עוררה כאמור זעזוע. "זה לא בידור", כתב בטוויטר בילאל אל-מוסולי, תושב העיר מוסול – שבין 2014 עד 2017 הייתה בידי דאעש. "בפעם הבאה נביא את סדאם, או שנזרוק את האורחים לנהר", כתב גולש נוסף, והתייחס לטבח של דאעש ב-2014 שבו הוצאו להורג 1,700 שיעים וגופותיהם הושלכו לחידקל.
פורסם לראשונה: 21:57, 22.04.21