האם היא תמיד תמכה ביאיר לפיד? מירב בן ארי, חברת הכנסת לשעבר מטעם מפלגת כולנו הודיעה היום (שני) כי תצטרף למפלגת "יש עתיד". בדקנו את התבטאויות העבר שלה.
בן ארי כתבה הבוקר בפייסבוק כי "בחרתי להצטרף ל'יש עתיד' כי המפלגה הזו בשבילי היא בית. להם הצבעתי לפני שהצטרפתי לכולנו. 'יש עתיד' מייצגת את כל מה שאני מאמינה בו... יאיר לפיד הוא מנהיג, ישר, ערכי, נאמן לדרכו ובעיקר אדם שאני סומכת עליו ומאמינה בו".
בריאיון לעיתונאית טל שניידר בפברואר 2015, לפני 6 שנים, אמרה בן ארי, אז מועמדת מטעם מפלגת כולנו, כי בבחירות הקודמות הצביעה ל'יש עתיד' בעקבות תמיכתה בשרה לשעבר יעל גרמן. "כמובן שהתאכזבתי מהם ולא היה דיבור על להצטרף הפעם", אמרה. כשנשאלה מדוע התאכזבה ענתה כי "כל מה שציפיתי לא קרה, ולא רק שלא השתפר נהיה יותר גרוע". על פי שניידר, אמרה בן ארי כי "אם הוא יהיה שוב שר אוצר המדינה הולכת לאיבוד".
1 צפייה בגלריה
חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי מצטרפת לרשימת יש עתיד לכנסת ה-24
חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי מצטרפת לרשימת יש עתיד לכנסת ה-24
לפיד ובן ארי. "כמובן שהתאכזבתי מהם"
(צילום: רענן כהן)
ב-2019 בפאנל בחירות בתיכון העמית בראשל"צ אמרה כי "דבר אחד לגברת טמנו שטה ממפלגת יש עתיד (מאז עברה לכחול לבן - א"ז) עם שר האוצר הכושל ביותר להזכיר לכם. ציפיתי שתגידי מה עשיתם למען המדינה וכל מה שאמרת זה מה פסלו לי אכלו לי שתו לי. זו לא אידיאולוגיה תבדקו בגוגל בקדנציה השנייה שקל לא עלה לקצבאות הנכים", אמרה.
זמן קצר לאחר מכן, ח"כ יאיר לפיד התייחס למיעוט הנשים ברשימת "כחול לבן" שהיה חלק ממנה באותם ימים. הוא נתן כדוגמה את ח"כ ארנה ברביבאי וביקש ממנה לקום אך לאחר שככל הנראה לא קמה, אמר "לא רוצה לקום אורנה. את רואה, יש מעט נשים וגם הן לא ממושמעות". מי שגינתה את האמירה היא בן ארי שאמרה כי אמירתו של לפיד היא "מבישה, לא מתאימה. העובדה שאין אצלם מספיק נשים בעשירייה הראשונה בעייתית". לפיד התנצל מאז על האמירה.
ביש עתיד פרגנו לבן ארי, גם כח"כית. בינואר 2019 אמר ח"כ חיים ילין על מירב בן ארי ברדיו ת"א כי היא "חרוצה, מייצגת את המדינה ואת הכנסת בכבוד ומעל לכל מייצגת את כל הח"כים. החקיקה שלה, הפעילות שלה בוועדות, זה דבר שאני לא יכול לוותר עליו בכנסת הבאה". גם היו"ר לפיד הצטרף לדברים, על פי צילום המסך שצירפה בן ארי לפוסט שהעלתה הבוקר כתב לה לפיד "מבאס אותי לבוא לכנסת שאת לא נמצאת בה. חיבוק. לפיד".
באחד בספטמבר כתבו "צעירי כחול לבן" בטוויטר, אחרי הפרידה מלפיד: "חבר'ה, תלמדו השנה טוב, כן? שלא תסיימו כמו יאיר", וצרפו סרטון של לפיד אומר "אין לי תעודת בגרות". בן ארי צייצה: "מספיק להעליב אנשים שלא סיימו בגרות, זה דוחה ולא מתאים, לא היום ולא בכלל. יש לי כמה חברים כאלה הם מוכשרים ומוצלחים לא פחות מכמה דוקטורים למדעי הכלום".