3 צפייה בגלריה
עו"ד אריאל רוט
עו"ד אריאל רוט
תיעודו של עו"ד אריאל רוט, מתוך התחקיר
(מתוך התוכנית "עובדה")
עו"ד אריאל רוט, שותפו של עו"ד עמית חדד שמייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו, תועד בעודו מתאר כיצד צריך להקליט בסתר קרוב משפחה של אחד מהשופטים במשפט של נתניהו, לכאורה במטרה לשבש או לעכב את התיק המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים.
רוט הוא שותף במשרד חדד, חדד רוט שנהר ושות', אך אינו חלק מצוות ההגנה של נתניהו. בתוכנית "עובדה" אמש הוא תועד במצלמות נסתרות, מסביר, לכאורה, את תכנית הפעולה: מדובב יישלח למשימת ההקלטה, במטרה לנסות לחלץ מאותו קרוב של אחד משופטי ההרכב –רבקה פרידמן-פלדמן, עודד שחם או משה בר-עם - אמירות על ראש הממשלה או על המשפט. אמירות אלו אמורות היו להוכיח היעדר תום הלב מצד השופטים.
3 צפייה בגלריה
רבקה פרידמן-פלדמן משה בר-עם עודד שחם שופטים הרכב בנימין נתניהו בית משפט מחוזי ירושלים
רבקה פרידמן-פלדמן משה בר-עם עודד שחם שופטים הרכב בנימין נתניהו בית משפט מחוזי ירושלים
השופטים במשפט נתניהו
(צילום: דוברות הרשות השופטת)
רוט הוקלט בשיחה עם אישה שהציגה בפניו את עצמה כאשת עסקים שרוצה לסייע לנתניהו אולם פעלה בתיאום עם מערכת התכנית, כשהוא אומר: "יש דברים שמאוד מאוד לא נוח לי לדבר עליהם.. הכי קל לי לעבוד על זה דרך (המתווך). בסוף התוצאה תהיה, אם באמת הוא (המדובב) יצליח להביא, זה שמישהו מהקרבה הקרובה, מהדרגה הראשונה, אומר: 'תקשיב, זה הכול תפור, זה הכול חרטא'".
רוט הודה כי הסיכויים להביא לביטול המשפט, בו נאשמים גם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ ונוני מוזס, נמוכים - אך מהלך כזה עשוי להוביל לעיכוב ההליכים המשפטיים. רוט אמר בתגובה כי "אין לו שום קשר או ידיעה - ולו ברמז - על תוכנית כזו", ולדבריו הוא אפילו לא יודע מי השופטים שיושבים בתיק של ראש הממשלה. אמש אמר עו"ד רוט כי הוא מתכוון להגיש תביעת לשון הרע נגד אילנה דיין על מה שהגדיר "עוקץ ומצג שווא והשחרה נגדו".
ראש הממשלה נתניהו האשים אמש את עובדה ב"תרגיל עוקץ פוליטי שפל ושקוף שנועד להטות את תוצאות הבחירות, להשחיר את דמותו בפני בית המשפט ולשבש את הליכי המשפט". לטענת נתניהו, הפגישה שהוקלטה נולדה ביוזמת התכנית ולא ביוזמתו של עורך הדין. "כולנו ראינו כיצד 'עובדה' היא זו שבישלה את הפגישה עם עו"ד רוט, שראש הממשלה נתניהו כלל אינו מכירו, שאינו מייצג אותו ושאין לו שום קשר לתיקיו", נאמר בתגובה, "לאחר שיזמה את הפגישה עם עו"ד רוט, "עובדה" היא זו שהציבה מצלמות סתר במקום המפגש, העלתה את 'היוזמה' להטיל דופי בשופטים, וניסתה אחרי שעה של דיבורי סרק לתמרן את עו"ד רוט כאילו הוא זה שהעלה רעיון פסול זה. רה"מ בטוח בצדקתו וינהל את משפטו בבית המשפט מול הרכב השופטים שנקבע".
מטעמו של עו"ד עמית חדד נמסר: "אני מבקש להבהיר באופן חד משמעי: עד אתמול לא היה לי שמץ של ידיעה על הדברים שצוטטו מפיו של עו"ד רוט, שבחלוקת העבודה במשרד - אין לו שום נגיעה לתיקי ראש הממשלה, בהם אני מטפל באופן אישי ובלעדי. עם זאת, ברור שנעשה לו ניסיון 'עוקץ' זדוני שבו הציגו בפניו תרחיש תיאורטי שלא היה ולא נברא, בניסיון מעוות להטיל דופי בי ובמשרדי ובכך לפגוע גם בראש הממשלה, שכלל אינו מכיר את עו"ד רוט. המדיניות שלי היא ברורה: האתיקה שלנו גבוהה ביותר - אנחנו נלחמים למען לקוחותינו עם כל הידע המקצועי והנשמה, אבל אך רק על סמך העובדות בבית המשפט. אני מגנה ומתנער מכל ניסיון להשפעה חיצונית על בתי המשפט".
מטעמו של עו"ד אריאל רוט נמסר עוד: "אגיש תביעת לשון הרע נגד התוכנית "עובדה" וגורמים נוספים שהוציאו עלי דיבה באופן עקלקל, ושיתפו פעולה עם שיבוש חמור של כוונתי ושל דברי בעריכה מעוותת במתכוון, כדי להציג אותי באופן הפוך מכפי שהיה במציאות".