3 צפייה בגלריה
לאחר שחטף דו״ח פתח סופר
לאחר שחטף דו״ח פתח סופר
דוכן הבגדים הפך לסופר. "השוטרים אמרו שזה בסדר"
(צילום: יעקב מצלאווי)
יעקב מצלאווי, אחד הסוחרים המזוהים ביותר בשוק רמלה, החליט חרף מגבלות הסגר לפתוח הבוקר (ד') בפעם השנייה השבוע את דוכן הבגדים שלו בשוק - הפעם כ"סופר". שלשום מצלאווי נקנס ב-5,000 שקל לאחר שהגיע לעבודתו כרגיל ותלה על הדוכן שלט "הפגנה", בטענה שהפגנות מותרות בתקופת הקורונה.
הבוקר הסוחר ניסה לעקוף את המגבלות בצורה שונה – וכאמור הפך את דוכן הבגדים שלו לסופר. מלבד הבגדים, הוא הוסיף לדוכן, שעליו תלה שלט "סופר אושר לוי", פירות וירקות. לדבריו, אחרי שביקר ברשתות סופר שונות אמש וראה מה הן מכילות, הוא החליט לנסות לפתוח שוב, עם שינוי.

3 צפייה בגלריה
הבלבול בהנחיות - בעלי דוכנים בשוק רמלה פתחו את הדוכן וכתבו הפגנה
הבלבול בהנחיות - בעלי דוכנים בשוק רמלה פתחו את הדוכן וכתבו הפגנה
בפעם הקודמת שפתח - נקנס. יעקב מצלוואי והשלט "הפגנה"
(צילום: רועי רובינשטיין)
בשיחה עם ynet סיפר מצלאווי על הפתרון שהגה: "אמרו לי שמותר למכור פירות וירקות אז פתחתי סופר. השם הוא שילוב של 'אושר עד' ו'רמי לוי', ששם אגב מוכרים גם גרביים וחולצות. במהלך היום אני מתכוון להוסיף עוד ירקות ופירות".
לדבריו, הפעם השלט שהוסיף לדוכן, כמו גם המוצרים – עזרו לו להתחמק מדו"ח. "בבוקר כבר היו פה שני שוטרים ופקחים שאמרו לי שככה זה בסדר, אז אני מקווה לטוב".
מצלאווי טוען כי ישנה התעוררות בקרב הלקוחות. לאחר שביום שני ושלישי השוק ברמלה היה ריק מאדם, הבוקר כבר מורגשת חזרה לשגרה. "אין ספק שיש יותר אנשים שבאים לקנות. אני לא יודע אם זה בגלל שהם פחות מפחדים או יותר צריכים מצרכים, אבל מה שחשוב זה שכולם עם מסכות", אמר.
3 צפייה בגלריה
דוח שקיבל בעל דוכן בשוק רמלה
דוח שקיבל בעל דוכן בשוק רמלה
"הפעלת מקום ציבורי או עסקי שהפעלתו נאסרה". הדו"ח מתחילת השבוע
בכיסו של מצלאווי עדיין נמצא אותו דו"ח שקיבל לפני יומיים, הוא אינו מתכוון לשלם אותו בקרוב, להיפך, הוא מתכוון לערער. "זה דו"ח שערורייתי שניתן לי אחרי שהחנות הייתה סגורה על פי ציוץ בטוויטר או כתבה בטלוויזיה".
ביום שני, תגובת המשטרה לאירוע הייתה ברורה: "בניגוד לנטען וכפי שניתן לראות בצילום האירוע ממצלמות הגוף, מדובר בבעל חנות בגדים שפתח את העסק בניגוד לתקנות, סירב להזדהות פעם אחר פעם ולכן עוכב".
"במהלך האכיפה השוטר ביצע את תפקידו ונהג כלפיו באדיבות בעוד בעל המקום התלהם וביקש להיעצר. השוטר נאלץ לעכב אותו לתחנת המשטרה לצורך זיהוי ולאחר שזוהה נרשם לחובתו קנס והוא שוחרר. לא נותר אלא להצטער על מתן במה למי שבאופן מודע ופומבי פועל נגד תקנות הבריאות ופוגע במאמץ הלאומי לבלימת הנגיף".