תושבת היישוב עתניאל שבהר חברון, מוריה אברג'יל (27), הותקפה הבוקר (חמישי) ממארב אבנים סמוך ליישוב בית חגי שבדרום הר חברון. בתיעוד ממצלמת הרכב נראים צעירים פלסטינים עומדים על גבעה ומיידים אבנים לעבר רכבה. "רק אתמול חגגנו לבן שלי יום הולדת שנה, חגגנו נתינת חיים. היום ניסו לקחת לי את החיים. באמת שנעשה לי נס", אמרה אברג'יל.
כמו בכל בוקר, היא יצאה בשעה 9:00 לקריית ארבע. "מיד כשעברתי את בית חגי ראיתי בערך ארבעה צעירים, מחבלים, שזורקים עליי אבנים", אמרה. לדבריה, הם לא היו רעולי פנים. בשיחה עם ynet תיארה את שחשה באותו רגע: "זו תחושה שקשה לתאר, בהלה ברכב. לקח לי כמה שניות להבין מה הולך סביב ושכרגע אני מותקפת ממארב של יידוי אבנים".
אברג'יל, אם לשניים, חיה כל חייה ביהודה ושומרון. היא ציינה כי לא חוותה מקרה שכזה בעבר: "תמיד שמעתי על זה, אבל אף פעם לא חוויתי דבר כזה. נתתי גז, תמרנתי בין הנתיבים. המזל שלי היה שלא היו רכבים בנתיב הנגדי. התחמקתי מהאבנים, אבל אבן אחת הצליחה לפגוע ברכב וניפצה את השמשה הקדמית. זה נס גלוי. באותו הזמן חשבתי רק על הילדים, אבל עכשיו הכל בסדר".
2 צפייה בגלריה
פלסטינים מיידים אבנים לעבר רכב ובו ישראלית
פלסטינים מיידים אבנים לעבר רכב ובו ישראלית
מוריה הצליחה להתחמק, בנס רק אבן אחת פגעה ברכבה. השמשה הקדמית מנופצת
2 צפייה בגלריה
פלסטינים מיידים אבנים לעבר רכב ובו ישראלית
פלסטינים מיידים אבנים לעבר רכב ובו ישראלית
התיעוד ממצלמות הרכב. לפחות ארבעה פלסטינים מיידים אבנים מגבעה
לאחר התקרית המשיכה בקור רוח את נסיעתה והגיעה לקריית ארבע. את הדרך חזרה לביתה היא עשתה מאותו הכביש בו הותקפה וכבר ראתה כוחות צה"ל שמפטרלים בנקודה ככל הנראה בכדי לתפוס את החשודים. "כשראיתי את החיילים על הגבעה הרגשתי ביטחון אבל צריך לדעת שאבן הורגת", הדגישה.
יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון, הגיב על יידוי האבנים: "האירוע שתועד היום מספק הצצה לניסיונות רצח ופגיעה מדי יום ביהודים. המחשבה על האבן שיכלה לפגוע באמא לילדים היא מזעזעת. אנו נאלצים לחיות עם אוכלוסייה שפועלת באלימות כדי לסלק אותנו מביתנו. אני קורא לצבא לתפוס את המחבלים ולמערכת המשפט להחמיר בעונשם של הרוצחים הפוטנציאלים."
הבוקר מתנחלים רעולי פנים תועדו באזור מיידים אבנים לעבר פלסטינים שברחו מהמקום. בתיעוד נוסף הם נראו אוחזים ברוגטקות ומניפים אותן במטרה להשליך אבנים לעבר קבוצת פלסטינים. האירוע החל כאשר פלסטינית הגיעה יחד עם בתה לרעות צאן באזור שטח רוג'ם הסמוך להתנחלות סוסיא. השטח המדובר נמצא במחלוקת ועתירה בנוגע אליו נידונה בימים אלה בבית המשפט. המקום הוכרז כשטח צבאי סגור.