האופוריה והריקודים של ליל אמש (שלישי) במפלגת הציונות הדתית נמוגים אט אט אל מול מציאות פוליטית מורכבת. למרות ההישג שנחשב מבחינת הרשימה לדימיוני לפני הבחירות, לפי התוצאות הסיעה תורכב משלוש מפלגות שלא תמיד ידעו לשבת יחד - האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית ונועם. ערב הבחירות נראה היה שאבי מעוז, נציג מפלגת נועם, לא ייכנס לכנסת - אך עתה קשה לראות ממשלת ימין שתוקם ללא תמיכתו. בכל זאת, חברי הרשימה שידרו הבוקר אופטימיות זהירה.
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' בבוקר שאחרי בחירות 2021
בצלאל סמוטריץ' בבוקר שאחרי בחירות 2021
בצלאל סמוטריץ' בבוקר שאחרי הבחירות
(צילום: שאול גולן)

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר כי הוא מקווה שעם היוודע תוצאות האמת, כל השותפים יוכלו להקים ממשלה ימנית: "ברמה האישית אנחנו כמובן שמחים. ברוך השם, אני חושב שעשינו דבר חשוב מאוד בציונות הדתית והיינו בטוחים שאנחנו על הקשקש, בהחלט הופתענו מהתוצאות".
עם זאת הוסיף סמוטריץ': "מה שמעסיק אותנו עכשיו בעיקר מעבר לתוצאות האמת, זה האם נוכל להרכיב ממשלה לאומית טובה, כפי שאנחנו חושבים שנכון וטוב לעם ישראל. נדמה לי שמה שצריך כדי שזה יקרה זה שכולם יירגעו, וישימו לשנייה אחת את העניינים האישיים בצד. ננסה לשים בצד משקעים וחשבונות אישיים וכן להתכנס סביב מכנה משותף. בסופו של דבר, הימין ניצח בגדול כי הציבור הישראלי נמצא בימין".
לסיכום אמר סמוטריץ': "אני מאוד מקווה שכולם יצליחו לשים רגע משקעים וכעסים בצד, להתכנס סביב איזה שולחן, ולנסות להגדיר מה טוב ונכון למדינת ישראל. לא מי יושב עם מי".

בן גביר הקדיש את היום לילדים

בינתיים בחברון בחר איתמר בן גביר לפתוח את היום בקניות ולהקדיש את היום למשפחתו, כאשר כל השאר יחכה: "אני עושה על האש עם הילדים", אמר.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר מחוץ לביתו בבוקר שאחרי הבחירות
איתמר בן גביר מחוץ לביתו בבוקר שאחרי הבחירות
עשוי להתפצל לסיעה עצמאית. בן גביר
(צילום: עמית שאבי)
על הפרק מבחינת הציונות הדתית היא שאלת התפצלות הסיעות. נשאלת השאלה האם בן גביר יפרוש לסיעה עצמאית או יישאר במסגרת המפלגה. שאלה נוספת היא לגבי ההצהרות של חברי הכנסת החדשים שנכנסו לרשימה כמו עו"ד שמחה רוטמן, שמעוניין ברפורמה מקיפה במערכת המשפט.
אחריו ברשימה היא חברת כנסת חדשה-ישנה, אורית סטרוק, שפועלת בעיקר בכל הקשור לבנייה בהתנחלויות. במפלגה ציינו כי תנאי סף לכניסתם לקואליציה היא הסדרת ההתיישבות הצעירה, מדובר ב-70 מאחזים שמחכים להחלטת ממשלה, וכן מאבק על הבנייה הפלסטינית בשטחי C. מעניין יהיה לראות איך הדברים הללו יקודמו עם ממשל דמוקרטי בארה"ב.
סמוטריץ' מספר כי כבר הספיק לשוחח עם ראש הממשלה נתניהו ואמר: "אנחנו שוחחנו אתמול, בירכנו אחד את השני, לא מעבר לזה. שוב, אני מפציר בכל מי שמגדיר את עצמו איש ימין לשבת עכשיו סביב שולחן. כל אחד ישים את תפיסות הטוב שלו, מה נכון וטוב למדינת ישראל עכשיו ברמת התוכן. אני שוב, כפי שאמרתי, משוכנע שבזה יהיו הסכמות מאוד רחבות ואני מכיר את הנפשות הפעולות הרי וככה נרכיב ממשלה טובה".