על הנייר אזור מוגבל, במציאות זה נראה אחרת לגמרי: ראש העיר עראבה, עומר ואכד נסאר, סיפר הבוקר (יום ב') כי החלטת ועדת השרים לאזור מוגבל להטיל לפי הצעת משרד הבריאות סגר על העיר הערבית בצפון לא מיושמת כהלכה. "זה סגר דמה ולא אמיתי. בעראבה יש ארבע כניסות ויציאות ושתיים מהן נשארו פתוחות", אמר נסאר בריאיון לאולפן ynet.
העלייה המדאיגה בנתוני התחלואה בקורונה בחברה הערבית הובילה לשלל הגבלות על רשויות שונות, בעיקר באזור הצפון. עראבה הוכרזה כאזור מוגבל כבר לפני עשרה ימים, אך למרות ירידה במספר הנדבקים בעיר הוחלט כאמור אתמול להאריך את הסגר בעיר בשלושה ימים נוספים.
"הם הפתיעו אותנו אתמול כשהחליטו להאריך את ההגבלות עד יום חמישי", אמר ראש העיר. "הייתה ירידה בתחלואה, אנחנו באזור הכתום, אבל החליטו להאריך את הסגר וחבל".
- אבל לראיה זה שינה אצלכם את נתוני התחלואה. "הירידה באחוז המאומתים הושגה הודות למאמצים שהעירייה עושה עם השיטור העירוני ולא בגלל הסגר. זה סגר דמה, זה לא סגר אמיתי. אנשים יוצאים כמעט חופשי והשוטרים במחסומים נזכרים כל שעתיים-שלוש לבדוק את האנשים שנכנסים ויוצאים וגורמים למתיחות בעיר.
"גם הפרויקטור של החברה הערבית איימן סייף הסכים איתי שהסגר הזה הוא לא סגר ושצריך להפסיק אותו לאלתר. הוא הביא את העמדה שלנו לפרויקטור הקורונה פרופ' אש ואני שיגרתי לקבינט הקורונה מכתב על המציאות הזאת שבה אנחנו חיים. לצערי המשיכו עם הסגר".
1 צפייה בגלריה
עומר נסאר
עומר נסאר
"לצערי המשיכו עם הסגר". נסאר
(צילום: משי בן עמי)
- אז למה אתה מצטער אם זה לא סגר אמיתי? "כי הסגר הזה גורם לפקקים ארוכים בעיר וזה מוסיף למתיחות. לפעמים נזכרים לשחרר פחות לאלה שרוצים לצאת ולפתוח עסקים, ככה לא מנהלים את הדברים. מה שצריך לעשות זה קמפיין הסברה אינטנסיבי שאנחנו עושים טוב מאוד בצורה המקומית ודבר שני זה אכיפה בתוך העיר וקשר עם המבודדים והחולים. לא צריך סגר, זה לא עושה כלום".
- אז בקבינט הקורונה יודעים שאין סגרים? "הקבינט יודע טוב מאוד שאין סגרים, ואני שמעתי מערים אחרות שהסגרים פיקטיביים ולא אמיתיים. עובדה שאני יוצא ונכנס כמעט חופשי לעיר. ערב הטלת הסגר בעראבה אנשים רבים התקשרו אליי וביקשו לדעת מה זה כולל ולמי מותר ואסור להיכנס ליישוב. מאז אף אחד לא מתקשר, משמע אנשים יוצאים ונכנסים והשוטרים נזכרים לבדוק את האנשים במחסומים רק אחת לשלוש שעות".
- האם אפשר לבדוק את כל התושבים אצלכם? "אני בעד, אני גם הצעתי את זה. שיבדקו את כל התושבים, שנדע איפה אנחנו עומדים מבחינת התחלואה. אנחנו כבר לא באדום אלא עמוק בתוך הכתום. זה גם אמור לדחוף את מי שאמור לדחוף אותו על מנת שיוציאו אותנו מהסגר. אני בעד בדיקות אינטנסיביות, בשבועיים האחרונים עשינו מעל 2,500 בדיקות. אנחנו ממשיכים בתיאום עם פיקוד העורף לעשות כמה שיותר בדיקות בעיר".