2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
(צילום: AFP)
2,331 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה, מתוך 65,036 נבדקים. שיעור המאומתים עומד על 3.7% - נמוך משמעותית מהחודשים האחרונים. מקדם ההדבקה ירד הבוקר (שני) מ-1.02 ל-0.99. בחברה החרדית הנתון ממשיך לעלות מ-1 ל-1.07, ובחברה הערבית ירד מ-1.04 ל-0.98.
לפי נתוני משרד הבריאות, 708 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 223 מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו 5,899 בני אדם. עוד נמסר כי 3,789,118 ישראלים הספיקו להתחסן פעמיים.

ראש קבינט המומחים של "מגן ישראל", פרופ' רן בליצר, ניסה לשמור על אופטימיות בריאיון לאולפן ynet לאור הפתיחה הנרחבת של המשק אתמול - אך הזהיר כי אם ההנחיות לא יישמרו המצב עלול להידרדר. בליצר מודה כי היו חלקים במתווה של הפעימה השלישית של היציאה מהסגר, שאילו היו מתייעצים עם צוותו - המומחים היו מציעים לדחות אותם לפעימה אחרת.
"חייכתי ושמחתי בשביל כל אותם בעלי העסקים שסוף סוף יש להם התחלה של אור בקצה המנהרה. הרגע שבו הממשלה מחליטה לקחת את הסיכון הוא משמעותי, ואני מאוד שמח בשבילם", אמר בליצר, שתמך בפתיחת המסעדות ובגיבוש התו הירוק והתו הסגול. "אני מודה שיש חלקים, שלו היו מתייעצים איתנו, היינו ממליצים אחרת", אמר. "למשל, כל ההתקהלויות ההמוניות - אין סיבה לפתוח הכל בבת אחת. אחרי המאמץ הלאומי שהושקע, עכשיו זה הזמן להתנסות במתווים שמותאמים לתו ירוק כי ישראל היא המדינה היחידה שיכולה לעשות את זה".

אתמול אמר פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש בריאיון לאולפן ynet כי תיתכן עלייה בתחלואה בצל גל ההקלות הנרחב שנכנס לתוקף, ולא פסל הטלת סגר רביעי. "זה לא נגמר, אנחנו צריכים להמשיך ולהיזהר, לשמור גם על מסכות ומרחק. יש לנו דרך עד שזה ייגמר", אמר אש. "ברור לכולם וגם לראש הממשלה שצריך להמשיך להקפיד ולהישמר, ושאם לא נעשה את זה יכולה להיות התפרצות של תחלואה נוספת".
אתמול נכנסה לתוקף הפעימה השלישית של ההקלות, ובהן החזרת חלק מתלמידי כיתות ז'-י' לכיתות. עם זאת, מנתונים עדכניים עולה כי 416 מוסדות חינוך סגורים כעת בשל חשיפות לחולה קורונה מאומת. כמו כן, אתמול נפתחו המסעדות, בוטלה חובת הבידוד במלוניות והותרה כניסה לאולמות אירועים לנושאי תו ירוק, עם החרגה קטנה של 5% מהמשתתפים שיוכלו להיכנס לאחר בדיקת קורונה.
2 צפייה בגלריה
הממשלה אישרה את תקנות הפעימה השלישית של ההקלות
הממשלה אישרה את תקנות הפעימה השלישית של ההקלות
ההקלות נכנסו לתוקף אתמול
(צילום: מוטי קמחי, שאול גולן, יאיר שגיא, AFP)
בבתי המלון יוכלו האורחים לאכול בחדרי האוכל, שם תותר שהייה של עד 300 בני אדם בו-זמנית. בתי תפילה הפתוחים על-פי התו הירוק יוכלו לפעול בתפוסה של עד 50% לפי מספר המושבים, שמספרם לא יעלה על 500. תתאפשר קבלת קהל במקומות שבהם ניתן לקבל קהל לפי התקנות, גם עבור שירותים שאינם מוגדרים חיוניים.
אירועי תרבות וספורט, וגם כנסים, נפתחו גם כן תחת מתווה התו הירוק. במבנה סגור יוכלו לשהות עד 500 בני אדם, ובשטח פתוח - עד 750 בני אדם. באולם או באצטדיון עם יותר מ-10,000 מושבים תותר כניסתם של 1,000 בני אדם במבנה סגור, ועד 1,500 במקום פתוח.