2 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
המשטרה אישרה את מתווה מצעד הדגלים
(צילום: EPA)
המשטרה נסוגה בה מהתנגדות למסלול - ומצעד הדגלים יתקיים ביום שלישי הקרוב בירושלים. בין היתר אישרה המשטרה כניסה לכותל דרך הרובע המוסלמי והרובע היהודי והרקדה המונית ברחבת שער שכם.
מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל הגיעו היום (ו') להסכמה על המסלול לציון איחודה של ירושלים ביום שלישי הקרוב. המצעד ייצא לדרך מרחוב הנביאים יעבור דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם. ברחבת השער תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל.
משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי. פיצול זה נובע, לטענת המארגנים, מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר.

מארגני המצעד מסרו: "אנו מודים למשטרת ישראל, למפכ"ל ולמפקד מחוז ירושלים על שיתוף הפעולה ושמחים שדגלי ישראל יונפו בגאון לאומי ברחובות העיר העתיקה על כל חלקיה. אנו קוראים לכל אזרחי ישראל להצטרף אלינו ביום שלישי הקרוב עם דגלי ישראל, להרים על נס את גבורת עם ישראל ולרקוד בשמחתה של ירושלים".
תנועת "אם תרצו", אחת ממארגני האירוע, מסרה: "אנו מודים למשטרת ישראל על נכונותה להגן על חופש הביטוי חופש התרבות וההגדרה העצמית של אזרחי ישראל. ירושלים מעולם לא הייתה חופשית ובטוחה יותר לכלל העדות והדתות מאשר בזמן הריבונות הישראלית.
"אסור לנו לקפל את הדגלים ולוותר על הנכסים ההיסטוריים הללו בגלל ארגוני טרור ושאר מבקשי רעה. מדובר באירוע ערכי, חינוכי, לאומי וציוני מהמעלה הראשונה. אנו קוראים לכלל הציבור להגיע ולצעוד איתנו עם דגלי ישראל בבירת המדינה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובני גנץ  במליאת הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ  במליאת הכנסת
נתניהו וגנץ. התפשרו על העברת האירוע ליום שלישי הבא
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת )
ביום שלישי השבוע החליט הקבינט המדיני-ביטחוני כי מצעד הדגלים שתוכנן להיערך אתמול ובוטל, יתקיים ביום שלישי הבא במתווה שייקבע בין המשטרה ובין מארגני האירוע. ההחלטה התקבלה במסגרת פשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ.
במהלך הדיון הזהירו גורמי הביטחון כי מעבר המצעד בשער שכם וברובע המוסלמי עלול להביא להסלמה מיידית לא רק במזרח ירושלים - אלא גם בתחומי הקו הירוק. שרי הליכוד ונתניהו טענו כי ביטול המצעד יהווה תמונת ניצחון לחמאס, ומנגד גנץ ושרי כחול לבן הזהירו מקיומו של המצעד בעיתוי זה.
ראש הממשלה נתניהו הסכים לפשרה בקבינט למרות מה שנראה כהתעקשות שלו ושל שרי הליכוד לקיים את המצעד השבוע כולל בשער שכם. עם זאת, הוא הבין שבגלל הפריטטיות בקבינט ממילא לא יהיה לו רוב, ולכן העדיף פתרון מוסכם.