אלוף משנה שרון אסמן מונה למפקד חטיבת הנח"ל במקומו של אלוף משנה ישראל שומר שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות, ויחל בקרוב את תפקידו כראש מחלקת המבצעים באגף המבצעים. טקס החילופים נערך הערב (יום ב') באנדרטת הנח"ל שבפרדס חנה, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו.
מפקד חטיבת הנח"ל הנכנס, אלוף משנה אסמן התגייס ב-1997 לחטיבה ומאז שירת במגוון תפקידים בה ומחוצה לה. הוא אמר בטקס החילופים: "אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על החטיבה - כור מחצבתי ודרך חיי. זו חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים".
3 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן והאלוף אליעזר טולדנו
אל"מ שרון אסמן והאלוף אליעזר טולדנו
מפקד הנח"ל החדש עם אלוף פיקוד הדרום טולדנו
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן מ, אל"מ ישראל שומר ותא"ל סער צור
אל"מ שרון אסמן מ, אל"מ ישראל שומר ותא"ל סער צור
חילופי מפקדים בחטיבת הנח"ל. מימין לשמאל: אל"מ שומר, תא"ל צור ואל"מ אסמן
(צילום: דובר צה"ל)
הוא המשיך: "אנו מוכנים ונכונים לכל משימה - נתייצב ראשונים בחזית למול כל אתגר, תוך מחויבות לעמידה במשימה וניצחון. נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטים".
מפקד חטיבת הנח"ל היוצא אלוף משנה שומר מסיים את תפקידו בחטיבה אחרי יותר מ-25 שנה: "'מחר מלחמה' איננו צמד מילים, אלא ציווי בו עסקנו כל העת. למדנו להכיר את האויב ויכולותיו אך חשוב יותר - למדנו להכיר ולפתח את יכולותינו ואת כל זאת עשינו לאורו של מצפן אופרטיבי ברור - המביא לידי ביטוי את תרחישי הייחוס שלנו ללבנון ולעזה. תרגלנו והאמנו יום יום, שעה שעה, שמחר מלחמה ומחר נצטרך לומר בקול ברור: 'היננו'.
3 צפייה בגלריה
 אל"מ ישראל שומר
 אל"מ ישראל שומר
מסיים את שירותו בחטיבה אחרי יותר מ-25 שנה. אל"מ שומר
(צילום: דובר צה"ל)
"היינו בחזית הלחימה במבצע 'שומר החומות', בעזה ובאיו"ש. החלטנו שאנחנו מובילים ומצטיינים בכל תחום ובכל אליפות וכך פעלנו, השרשנו והטמענו את המורשת שלנו ובעיקר – למדנו להיות גאים בסיפור שלנו ובתוך כך חרטנו על דגלנו את האנשים. תודה לך חטיבת הנח"ל כולה, היתרון האנושי לוחמים לניצחון".
מפקד עוצבת הפלדה של פיקוד הדרום, תת-אלוף סער צור, נכח גם הוא בטקס ואמר: "אנו נמצאים שבועות ספורים לאחר מבצע 'שומר החומות' ועלינו מוטלת החובה להמשיך ולהתכונן. החטיבה מבצעת בשנים האחרונות תעסוקות מבצעיות איכותיות ואימונים מאתגרים, מעצימים וחדשניים. אסמן, מפקד ולוחם. יחד עם מפקדי וחיילי החטיבה תצעיד את החטיבה לרף גבוה נוסף ולהצלחות מבצעיות".