1 צפייה בגלריה
בית חולים מאיר
בית חולים מאיר
בית חולים מאיר
(צילום: יאיר שגיא)
תינוקת בת שבועיים מהשרון נפטרה אתמול (חמישי) בבית החולים מאיר שבכפר סבא. התינוקת פונתה לבית החולים כשהיא במצב קשה, תוך כדי החייאה, והרופאים נאלצו לקבוע את מותה. לפני כשנתיים נפטרה אחותה, שהייתה בת חודשיים. המשטרה בודקת את נסיבות המקרה, וכרגע אין חשד לפלילים.
הדיווח על מצבה של התינוקת התקבל במוקד מד"א ירקון. בני הבית עדכנו את המוקד כי התינוקת מחוסרת הכרה, והם ביקשו שיבצעו בה פעולות החייאה עד להגעת צוות האמבולנס. כשהגיע הצוות, הוא מצא את התינוקת במצב קריטי, והמשיך בפעולות ההחייאה.
פרמדיקית מד"א נעמה קרמניאן סיפרה: "התינוקת הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה שכללו הנשמות ועיסויים. הכנסנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ, תוך המשך ביצוע פעולות החייאה, ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קריטי".
מבית החולים נמסר: "תינוקת בת שבועיים הגיעה היום ללא דופק וללא נשימה למרכז הרפואי מאיר. צוות מיון ילדים וטיפול נמרץ ילדים עשה מאמצי החייאה מרובים אך ללא הועיל, ולצערנו נאלצו לקבוע את מותה. בדיקות נלקחו כדי לנסות ולהבין את סיבת המוות".
לאחר שהתברר כי לפני כשנתיים אחותה של התינוקת, תינוקת כבת חודשיים, נפטרה גם כן - הועבר דיווח למשטרה שפתחה בבדיקת הנסיבות. התינוקת בת השבועיים תעבור בדיקות יסודיות כדי לגלות את הסיבה למותה. במשטרה אומרים כי כרגע אין חשד לפלילים, וההערכה שמדובר במוות שנגרם כתוצאה מתסמונת מוות בעריסה. עם זאת, רק לאחר קבלת תוצאות הבדיקות שלאחר המוות תיקבע רשמית הסיבה למותה של התינוקת.
פורסם לראשונה: 21:35, 10.06.21