אישה נוספת שעל פי החשד נאנסה על ידי יו"ר זק"א לשעבר יהודה משי זהב מסרה בעבר עדות מפורטת למשטרה אך סירבה להעיד נגדו בבית המשפט. האישה עזבה מאז את הארץ וכעת מנסים החוקרים להגיע אליה שוב.
2 צפייה בגלריה
"העדות שלה הייתה אמיתית". משי זהב
"העדות שלה הייתה אמיתית". משי זהב
"העדות שלה הייתה אמיתית". משי זהב
(צילום: דנה קופל)
אתמול נחשף ב-ynet כי כבר ב-2013 נחשד משי זהב בעבירות אונס והיה נתון להאזנות סתר מתמשכות. החוקרים הגיעו לפרטים במסגרת חקירה לאי-סדרים כספיים בארגונו של משי זהב, אך במהלך המעקב אחר הארגון עלה החשד לעבירות מין מצד יו"ר הארגון.
מהאזנות הסתר עלה חשד לאונס, וכן עוד אירוע שבו על פי החשד נכרת הסכם שתיקה בין אישה שאולי נכנסה להיריון לבין משי זהב. ביאח"ה הצליחו להגיע לאותן נשים, ודרכן הגיעו למקרה נוסף, הפעם הנפגע היה קטין מהקהילה החרדית ברחובות. בכל המקרים החוקרים לא זכו לשיתוף פעולה מהמתלוננים שסירבו להעיד - ובכך התיק נסגר.
בעקבות ההאזנות הצליחו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 לאתר אישה נוספת, תושבת הדרום, שאמרה שנאנסה על ידי משי זהב. לאחר שקיבלו אישור מהפרקליטה המלווה דאז שלומית בן-יצחק ויצרו קשר עם העובדת הסוציאלית של האישה, שכנעו אותה החוקרים להיפגש בבית קפה תוך הבטחה לשמור על דיסקרטיות.
2 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
עם פתיחת החקירה המחודשת, הוציאו חוקרי יאח"ה את התיק מהארכיון
(צילום: נדב אבס)
"העדות שלה הייתה אמיתית", אמר קצין משטרה בכיר. "האמנו לה, אבל זה היה קשה. היה קשה לה לשבת ולדבר, והיה ברור שהיא לא רוצה להגיע לבית המשפט".
הפגישה הוקלטה ותומללה על ידי המשטרה, במהלכה תיארה האישה אונס אלים שהתרחש כשהגיעה לבקש עבודה בארגון שבראשו עמד. למרות הערכתו של הקצין הבכיר כי העדות אמינה, לאור סתירה בגרסתה בנוגע למקום שבו התרחשה הפגיעה לכאורה החליטה פרקליטות מחוז ירושלים שלא להתקדם עם התיק. האישה סירבה להתלונן ומאוחר יותר עזבה את הארץ.
כעת, עם פתיחת החקירה המחודשת, הוציאו חוקרי יאח"ה את התיק מהארכיון ומנסים שוב להגיע אליה – "משימה לא פשוטה", העידו שם.
גורמי משטרה בכירים שהיו מעורים בחקירות סיפרו כי היו לא מעט התכתשויות בין יאח"ה לבין מחוז ירושלים סביב שיתוף הפעולה של הירושלמים בתיק. "בשלב מסוים, כשחומרים הקשורים להתנהלות כספית של העמותה התעכבו מלהגיע אלינו, אפילו אמרנו להם 'מה אתם שומרים עליו? אתם מגינים עליו?'" סיפרו הגורמים.
אתמול הגיע משי זהב מיוזמתו למשרדי להב 433 בלוד כאשר הוא מלווה בעורך דינו במטרה למסור את גרסתו לתלונות הרבות נגדו. במשטרה סירבו לקבלו כיוון שלא הוזמן כלל לחקירה.
עו"ד אפרים דמרי, המייצג את משי זהב, התייחס היום בריאיון לאולפן ynet לעדויות המצטברות נגד יו"ר זק"א לשעבר: "יהודה משי זהב מעמיד את עצמו לחקירה בפני רשויות החוק, כל מי שיש בידה טענה מסוימת שתפנה למשטרת ישראל עם טענותיה. הטענות ייבדקו ויהודה משי זהב יגיב טענה טענה ככל שישנן כאלה".