בדיקת המחלקה לחקירות שוטרים מתחילה: חוקרי מח"ש הגיעו למחוז הצפוני ולקחו את "תיק האירוע" על האסון במירון. צוות החקירה, בראשותו של ניצב-משנה סלמאן אברהים, אסף גם מסמכים שונים הקשורים לפרוטוקולים שבוצעו בטרם אושרה ההילולה. לאחר שחוקרי מח"ש יעברו על המסמכים, תתבצע הערכה מי מהקצינים יובא תחילה לעדות - ואם צריך גם לחקירה באזהרה. לידי ynet הגיעו תמונות בלעדיו של החוקרים במירון.
במהלך הביקור במירון עברו חוקרי מח"ש במסלול היציאה ממתחם ההדלקה של חסידות תולדות אהרון, דרך שביל המתכת והמדרגות שבהן אירע האסון. עדי ראייה פנו אליהם, והחוקרים רשמו את פרטיהם לגביית עדויות בהמשך.
4 צפייה בגלריה
חוקרי מח"ש מגיעים להר מירון
חוקרי מח"ש מגיעים להר מירון
חוקרי מח"ש במירון
4 צפייה בגלריה
קובי שבתאי
קובי שבתאי
לא לוקח אחריות. המפכ"ל שבתאי
(צילום: דוברות המשטרה )
באיגרת שפרסם לשוטרים המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, הוא לא לקח אחריות למחדלים באסון שבו נהרגו 45 איש. "אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה, הוא אירוע קשה לכולם, ובוודאי לנו כאנשי משטרה, אשר אמונים על שלומו וביטחונו של האזרח בשגרה ובחירום", כתב. "אנו חותרים לחקר האמת, ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה".
"כך נהגה תמיד משטרת ישראל. כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות", כתב שבתאי. "אנו ארגון חזק ויציב, שהוכיח לאורך השנים, כי הוא יודע לצלוח משברים מסוגים שונים. מחובתנו להמשיך לתפקד ברף גבוה, אל מול כלל המשימות והאתגרים אשר לפתחינו, לטובת ביטחון הציבור ואיכות חייו".

בכירים במשטרה לשעבר קראו להקמתה ב"הקדם האפשרי" של ועדת חקירה ממלכתית. "כמי שניהלו ופיקדו על ההילולה ועל אירועים דומים בעבר וכמי שנחשפו לתוצאותיו הטראגיות של האירוע שהתקיים השנה, אנו פונים אליך בבקשה להוביל את הקמתה של וועדת חקירה ממלכתית אשר תברר את העובדות, תסיק מסקנות ותמליץ המלצות לקראת הערכות לאירוע הבא", כתב לראש הממשלה בנימין נתניהו פורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס.
הם כתבו כי "אירוע מירון אינו נחלתה של משטרת ישראל בלבד. מעורבים בו גורמי ביטחון נוספים, משרדי ממשלה ורשויות שונות, גם בתהליכי עבודת מטה וגם בתהליך קבלת ההחלטות, כאשר חלוקת תחומי האחריות בין הגופים לתכנון, לניהול ולביצוע פועלים בעיוורון מוחלט. לצורך בירור מעמיק ויסודי של כלל הגופים העוסקים באירוע זה ודומיו ובעיקר כדי למנוע אסון דומה בעתיד, אין מנוס מהקמתה של וועדת חקירה ממלכתית".
4 צפייה בגלריה
ניצב שמעון לביא
ניצב שמעון לביא
"כל השוטרים תומכים בו". מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא
מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, אביגיל שררה, אמרה באולפן ynet כי "הייתי במירון וראיתי את עבודת השוטרים - הם לא נחו לרגע. צריך לחבק אותם ולהגיד להם תודה על כל הפעילות שלהם, ולא לתת להם להרגיש מותקפים שלא בצדק".
לדבריה, "מפקד המחוז ישר יצא ואמר 'אני לוקח אחריות', וכך צריך להיות. כל שוטרי המחוז וגם כל שוטרי משטרת ישראל תומכים בו. הוא לקח אחריות כי הוא מחבק את השוטרים שלו ודואג להם ולמשפחותיהם. צריך להבין גם מה קורה עם המשפחות של השוטרים כשהם רואים את ההתקפות עליהם - יש כאן ילדים, נשים והורים, וצריך מאוד להתייחס לזה".
על כך שבניגוד למפקד המחוז, אף פוליטיקאי לא לקח אחריות, אמרה שררה: "אנחנו שק החבטות של מדינת ישראל ושל אזרחיה. זה ידוע. גם בכל מה שאנחנו עושים במסגרת הקורונה וגם כעת. אני מצדיעה למפכ"ל ולמפקד המחוז ולכל השוטרים והשוטרות שעושים את מלאכתם נאמנה ועובדים לילות כימים, וככה צריכים לעשות כל אזרחי המדינה. יש בדיקה ואני אומרת שצריך להמתין לה ולשמור על איפוק. השוטרים הם לא אויבי הציבור".
"לא צריך לחפש קודם כל לערוף את הראש של מישהו ואחרי זה לחקור ולדרוש", הוסיפה. "זה לא הוגן להתייחס ככה".