אחד היהודים שנפצעו אמש (יום ד') בלינץ' בעכו הוא מור ג'נאשווילי. קבוצת מתפרעים תקפה אותו במקלות ואבנים כשישב ברכבו. הרכב סטה ופגע בכמה מהמתפרעים. כעת מאושפז מור בבית החולים לגליל בנהריה ומצבו מוגדר בינוני. בזמן התקיפה שוחח מור בטלפון עם אחיו אלרועי, ששמע את ההתרחשות כולה. "שמעתי מכות של ניפוצי שמשה וצעקות 'אללה אכבר', וצעקתי לו 'מור פשוט תלחץ על הגז, לא משנה מה יהיה, אל תעזוב את הגז'", שחזר האח הבוקר (חמישי) בריאיון לאולפן ynet.
האח אלרועי סיפר: "הוא באמת לחץ על הגז, נסע, איבד שליטה על האוטו כנראה. להבנתי ממה שאני דיברתי איתו גם הוא חטף מלא אבנים והוא בעצם לא ראה את הדרך שבה הוא נוסע. הוא הנכנס בתוך חומה, ותוך כדי אני שומע את המכות, את הגידופים, את הצעקות של אחי. זה הסיוט הכי רע שחוויתי בחיים שלי. בחור ערבי לקח את הטלפון ואמר: 'אנחנו נשחט אתכם, איטבח אל יהוד'".
4 צפייה בגלריה
מור ג'נאשווילי
מור ג'נאשווילי
מור ג'נאשווילי שנפצע בינוני בלינץ' בעכו
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
אלרועי ג'אנו
אלרועי ג'אנו
"הייתי בטוח שהרגו את אחי". אלרועי ג'אנו
(צילום: שמיר אלבז)
האח אלרועי סיפר כי מור הותקף כשהיה בדרך לביתה של אימו חנה בשכונת וולפסון, אך הוא לא ידע היכן הוא בדיוק. "כל הדרך נסעתי מהמרכז לפה, לקח לי משהו כמו 50 דקות, נסעתי כמו משוגע. דיברתי עם אמא שלי בדרך, הייתי בטוח שהרגו אותו. ואני בוכה למוקד המשטרתי בטלפון, והם לא כל כך יודעים מה לעשות".
לאחר שהותקף פינו כמה שכנים את מור אל ביתה של האם חנה, שסיפרה: "ראיתי משהו בוער, לא ידעתי אם זה רכב או פח זבל, באתי להתקשר למשטרה שיגנו על הבן שלי כי אני ראיתי הכול מהבית, מההתחלה ועד הסוף. פתאום שמעתי דפיקה בדלת. השכנה הערבייה אמרה 'זה הבן שלך'. ירדתי וראיתי את הבן שלי שוכב על הרצפה, כולו דקירות בראש, מלא דם. אני התעלפתי, ניסו להרים אותי, התחלתי לצעוק, השתגעתי, וקיללתי".
4 צפייה בגלריה
חיה
חיה
האם חנה. "המשטרה לא פועלת פה"
(צילום: שמיר אלבז)
חנה ביקרה את בנה בבית החולים ושוחחה איתו. "הוא בקושי מדבר, השיניים שבורות, יש לו 16 תפרים בראש, כל הידיים שלו חתכים", אמרה האם. "שברו לו את האף ושרפו לו את האוטו בכוונה", הוסיף האח.
השניים מתחו ביקורת חריפה על אוזלת ידה של המשטרה, בפרט בשכונת וולפסון שבה מתגוררת חנה. "משטרת עכו לא פועלת פה", היא אמרה. "מאז שבאתי לפה אני פוחדת, והייתה תקופה שהייתי הולכת עם סכין. הפעם אמרתי, עוד לפני הבלגן הזה, שאני חייבת לקנות תרסיס. הילדים פה אלימים, כל אנשי וולפסון אלימים, הם אנשים הכי אכזריים".

אלרועי אמר: "הרגשתי תחושה שאני בשואה. חזרתי למקום האירוע בסביבות שתיים בלילה, לוחמי מג"ב שהיו פה פשוט אמרו לי 'אתה יהודי? תלך, אין לך מה לעשות פה, יהרגו אותך פה'. ואני שואל - איפה אנחנו חיים? אני צריך לפחד לשים דגל? קלטו שאחי יהודי בגלל שיש לו דגל ישראל על השמשה, רק בגלל זה תקפו אותו, אח שלי לא התגרה. אני מאוד מקווה שמשטרת ישראל ומשטרת עכו תיקח אחריות ואני פונה גם לביבי ולכול מי שאחראי: תכניסו צבא, תכניסו מה שצריך. צריך לחנך כאן את כל הערבים, כי פה דו קיום אין ולא יהיה".
בתוך כך חל שיפור משמעותי במצבו של אלעד ברזילי, מורה בן 37 שנפצע גם הוא אמש בלינץ' בעכו. הוא נפגע באורח קשה בראשו ואושפז מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בבית החולים לגליל בנהריה. "הפצוע עבר ניתוח מורכב ביותר", סיפר מנהל ה פרופ' ז'אן סוסטיאל. אמנם ארוכה הדרך להחלמתו והוא צפוי לעבור ניתוחים נוספים, אך בשלב זה ניתן לשמור על אופטימיות זהירה".
4 צפייה בגלריה
אלעד ברזילי
אלעד ברזילי
אלעד ברזילי, מורה שנפצע קשה בלינץ' בעכו
(באדיבות המשפחה)

תושבי הגליל בעוצר לילי

הפחד מורגש היטב בגליל גם מחוץ לערים המעורבות. באזור שבין עכו, כרמיאל ומשגב התושבים לא יוצאים לנסיעות החל מהשעה 17:00, לעתים בהמלצה רשמית של הרשויות המקומיות. כביש 85 (עכו-כרמיאל) וכביש 874 בין כרמיאל למשגב כולם סגורים בשעות החשיכה. מתפרעים מהכפרים שלאורכם מבעירים עליהם צמיגים ומיידים אבנים.
גם בגליל התחתון יש חסימות ואלימות לאורך כבישים מרכזיים. למשל בצומת המוביל ובכביש 77 לכיוון טבריה והכיוון ההפוך, כביש 79 לכיוון נצרת, ובכבישים נוספים.