מחאה מול ביתו של יו"ר כחול לבן, בזמן שאנשיו ונציגי הליכוד מכינים את הקרקע להסכמות - אף שכרגע הם מאוד רחוקים מהן: מאות פעילים ב"דגלים השחורים" ובתנועת "קריים מיניסטר" הפגינו אמש (יום א') סמוך לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין. חלק מהמפגינים פרצו את המחסומים, כמה מהם עוכבו לחקירה. במשטרה אמרו כי נעצרה מפגינה אחת.
בינתיים, כאמור, בליכוד ובכחול לבן מכינים את האפשרות למקרה שתהיה פריצת דרך שתמנע את פיזור הכנסת אף שכרגע הם כלל לא קרובים לכך. היום ידונו בוועדת הכנסת במתווה הבא: חקיקה שדוחה את הכול למקרה שתהיה הסכמה ואישור תקציב 2020 עד סוף שנה הנוכחית ותקציב 2021 עד 5 בינואר. כמו כן תתקיים היום גם ישיבת ממשלה לאישור מתווה התקציב.
3 צפייה בגלריה
מעצרים בהפגנה מול ביתו של גנץ
מעצרים בהפגנה מול ביתו של גנץ
מעצרים בהפגנה
(צילום: רענן בן צור )
3 צפייה בגלריה
מעצרים בהפגנה מול ביתו של גנץ
מעצרים בהפגנה מול ביתו של גנץ
מעצרים בהפגנה מול ביתו של גנץ
(צילום: רענן בן צור )
3 צפייה בגלריה
ההפגנה מול ביתו של גנץ
ההפגנה מול ביתו של גנץ
ההפגנה מול ביתו של גנץ
(צילום: יריב כץ )
על פי אותו מתווה, אם אחד התקציבים לא יועברו במועד - יתקיימו בחירות בתאריך היעד הנוכחי, 23 במרץ. מדובר למעשה רק בהתנעה של תהליך החקיקה, כי אם זה לא יחל הלילה לא יהיה מספיק זמן לחוקק אותו, אם הצדדים כן יגיעו להסכמות. כך למעשה יתאפשרו עוד יומיים של דיונים.
מכחול לבן נמסר אמש: "נתחיל בקידום תהליך ובמקביל נמצה את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו".
במפלגתו של גנץ הבהירו: "אם לא יושגו הבנות שבמסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב".
בליכוד לא אהבו את הודעת כחול לבן שנמסרה ללא תיאום איתם ומסרו הודעה שהבהירה שהסיכוי להגעה להסכמות נמוך מאוד: "אם מישהו מאמין שהליכוד יסכים לחזור ל'ממשלה בתוך ממשלה' - הוא חי בסרט". על כך השיבו בכחול לבן: "אם מישהו חושב שכחול לבן תסכים לדריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק - הוא חי בסרט".
ממפלגת ימינה נמסר בתגובה להבנות שפורסמו: "מתי נתניהו וגנץ ידאגו לעבודה של אזרחי מדינת ישראל כמו שהם דואגים לעבודה שלהם?".

מפגינים ליד ביתו של גנץ: "בני הביתה"

בהפגנה אתמול בראש העין המוחים קראו בין היתר "בני הביתה" ו"תחזיר את המנדט". הם גם הניפו שלטים שעליהם נכתב "לך", "גנץ, הרסת את המדינה", "גנץ לישראל פלצבו" ועוד. חלק מהמפגינים פרצו את המחסומים שהוצבו ברחוב ורצו לכיוון ביתו של גנץ. המשטרה פינתה בכוח את המוחים שהתיישבו על הכביש בכניסה לרחוב, ועיכבה כמה מהם לחקירה. חמישה מהמפגינים קשרו עצמם לעמוד חשמל.
בין המפגינים היו גם פעילים שנשאו בלון כחול-לבן באורך של עשרות מטרים, שעליו הודבקו ההבטחות של כחול לבן לבוחריה, שהופרו לדבריהם. "גנץ מכשיר את השרץ ומשאיר את נתניהו בבלפור", כתבו.
"בני גנץ מולך שולל על ידי הלשון החלקלקה של חיים רמון ומנהל הקניון מכפר סבא לשעבר הוד בצר", אמרו "הדגלים השחורים" בהתייחס לניסיונות התיווך לפשרה עם הליכוד. "בני, הגיע הזמן לבדיקת מציאות: לא תהיה ראש ממשלה. כל מה שנדרש ממך הוא ללכת לבחירות או לאי אמון. כך תיזכר כמי שהביא לסוף עידן נתניהו ולא כמי שריסק את הדמוקרטיה הישראלית".
פורסם לראשונה: 21:47, 20.12.20