תא הסטודנטים הימני "אם תרצו" באוניברסיטה העברית בירושלים דרש מהנהלת האוניברסיטה להדיח מתפקידה מתרגלת בפקולטה לרפואה שאיחלה מוות ליהודים בפוסט בפייסבוק. בתגובה מסרה הנהלת האוניברסיטה כי לא תפעל נגד המתרגלת בשל התבטאויות מחוץ לכותלי המוסד האקדמי - ו"אם תרצו" התלוננו במשטרה נגד עוזרת ההוראה.
המתרגלת שיתפה בפייסבוק פוסט שבו נכתב "אלוהים תעניש את המדכאים, תיקח אותם" וכן "הרוג אותם במהירות ואל תשאיר בהם אחד" עם סרטון של עימותים בין פלסטינים לשוטרים בהר הבית. המתרגלת הגיבה על הפוסט: "אמן, בבקשה אלוהים".
בתא "אם תרצו" פנו להנהלת האוניברסיטה במכתב: "על רקע תופעת האלימות החמורה השוטפת לצערנו בימים אלה חלקים במגזר הערבי נגד יהודים, הזדעזענו לגלות שמתרגלת באוניברסיטה העברית הביעה רצון בהרג של חפים מפשע רק בשל מוצאם היהודי".
2 צפייה בגלריה
פוסטים שהעלתה מתרגלת באוניברסיטה העברית שאיחלה מוות ליהודים
פוסטים שהעלתה מתרגלת באוניברסיטה העברית שאיחלה מוות ליהודים
פוסטים נגד ישראל ששיתפה המתרגלת
(מתוך פייסבוק)
2 צפייה בגלריה
בית חולים הדסה עין כרם ירושלים
בית חולים הדסה עין כרם ירושלים
הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בעין כרם
(צילום: AFP)
בתא הוסיפו: "לא יעלה על הדעת שמוסד מכובד כמו האוניברסיטה העברית יעסיק עובדים גזענים שמייחלים למותם של בני העם היהודי אך ורק בשל מוצאם. אנו קוראים לאוניברסיטה לעשות בדיקה מיידית של הנושא ולזמן את המתרגלת לשימוע, ואם אכן כל המידע כפי שפורסם ברשתות החברתיות מדויק יש לפטר אותה מעבודתה באוניברסיטה העברית".
שר החינוך יואב גלנט התייחס למקרה: "התבטאות מסיתה וקריאה לאלימות הן תופעות חמורות בחברה דמוקרטית, במיוחד כאשר הן גולשות אל מערכת החינוך, ונאמרות על ידי אנשי אקדמיה. הנושא הובא בפני האוניברסיטה העברית ומן הראוי לאפשר לה את ההזדמנות הנאותה לטפל בפניה, בתוקף אחריותה וסמכותה".
מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה העברית פועלת להבטיח כיבוד הדדי וסובלנות ומתייחסת בחומרה להתבטאויות פוגעניות שנעשות במסגרת הפעילות האקדמית של סטודנטים או חברי סגל. ההתבטאות המיוחסת לסטודנטית שעניינה מוזכר בפנייה נעשתה מחוץ למסגרת האוניברסיטה ואינה קשורה למעמדה כסטודנטית או כעוזרת הוראה. במצב זה ככל שיש בהתבטאות זו עבירה על חוקי המדינה, אין הדבר נמצא בסמכות האוניברסיטה אלא בידי רשויות אכיפת החוק".
בעקבות תגובת האוניברסיטה הגישה תנועת "אם תרצו" תלונה במשטרה על הסתה לגזענות, אלימות וטרור.