הוחמר החשד נגד אריה שיף, תושב ערד בן 70 שירה למוות בתושב הפזורה שניסה לגנוב את רכבו: המשטרה הגישה את תיק החקירה לפרקליטות, אשר הנחתה אותם לחקור את שיף בחשד לרצח באדישות - סעיף שבחוק הקודם כונה הריגה.
שיף נעצר ונחקר תחילה בחשד להמתה בקלות דעת. בעקבות הסרטון ששינה את התמונה הראייתית, הפרקליטות הנחתה לשנות את סעיף החשד. כבר אתמול נחקר שיף בחשד לרצח באדישות.
4 צפייה בגלריה
מוחמד אלאטרש - זירת הירי
מוחמד אלאטרש - זירת הירי
מוחמד אלאטרש וזירת הירי
(צילום: הרצל יוסף)
שיף ירה לעבר אלאטרש בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון. שלשום האריך בית המשפט את מעצרו בארבעה ימים, לאחר שסרטון ממצלמות אבטחה חיזק את החשד נגדו.
קרובי משפחת ההרוג זעמו על הירי וטענו כי הוא "נרצח בדם קר. למה הוא ירה בו ולא התקשר למשטרה? הוא יכול היה לירות באוויר".
איבראהים אלאטרש, קרוב משפחתו של המנוח, אמר: "מדובר באסון קשה מאוד. גם אם הוא צודק - אסור לו לירות באדם. הוא יכול היה לירות ליד הרכב, או לכוון לפלג הגוף התחתון. הוא פגע בחלק הגוף העליון".

מוחמד היה נשוי לשתי נשים והיה אב ל-10 ילדים, סיפר איבראהים. "עכשיו אין מי שיטפל ויפרנס את משפחתו. הוא אדם ישר ומכובד. כולנו אהבנו אותו. לא ציפינו שנאבד אותו". קרוב משפחה אחר אמר: "עד עכשיו הילדים של מוחמד שואלים מתי אבא יחזור. הם רוצים להיות לידו ולשחק איתו. תגובת היורה לא שכנעה אותנו".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
זירת הירי בערד
(צילום: הרצל יוסף)

שיף בהארכת מעצרו: "אמרתי עליו קדיש, את העונש שלי קיבלתי"

כשהובא החשוד אריה שיף לבית המשפט, הוא הביע צער על המקרה: "אצטרך לחיות כל החיים עם זה שהרגתי אדם בלי כוונה".
"אני רוצה להביע את צערי העמוק על זה שלקחתי חיים לבן אדם ללא כוונה וללא התכוונות", אמר שיף. "אמרתי קדיש לעילוי נשמתו של המנוח ולעילוי נשמתו של הבן שלי שנהרג לפני 24 שנה.
"צר לי מאוד על האירוע הטרגי שהסתיים בצורה טרגית. אין לי מה להוסיף חוץ מזה שאת העונש שלי כנראה קיבלתי וכל החיים אצטרך לחיות עם זה שהרגתי אדם בלי כוונה".
השופטת שרה חביב, שהורתה ביום ראשון האחרון לשחרר למעצר בית את שיף, אמרה בהחלטתה כי "התקבל סרטון מצלמת אבטחה הצובע את האירוע בגוונים חמורים יותר. נעשה ניסיון לגנוב רכב אך ניתן להתרשם שהירי שביצע החשוד עלול להתפרש כאילו נעשה באופן מכוון כדי לפגוע בגוף ולא רק כדי לעצור את הרכב. הסרטון עומד בסתירה לגרסה הראשונית של החשוד".
נציג המשטרה אמר בדיון כי "מדובר בעבירת המתה שנגרמה כתוצאה מניסיון גניבת רכב". טוען המעצרים ביקש להאריך את מעצרו מחשש למסוכנות. מנגד, סנגורו של שיף, עו"ד עידן שני ממשרד עו"ד ששי גז, ביקש לשחרר אותו וטען כי לא נשקפת ממנו מסוכנות.
4 צפייה בגלריה
עורכי הדין עידן שני וששי גז
עורכי הדין עידן שני וששי גז
עורכי הדין עידן שני וששי גז
(צילום: שאול גולן, עידו ארז)
4 צפייה בגלריה
עו"ד אהרון רוזה
עו"ד אהרון רוזה
"המשפחה שמעה בסיפוק את ההחלטה להחמיר את העבירה". עו"ד אהרון רוזה
השופטת חביב השיבה לסנגורו של שיף: "אדם איבד את החיים שלו כי הלקוח שלך ירה. הוא לא גנב מסטיק מקיוסק. אני באמת חושבת שהמסוכנות ברף גבוה הרבה יותר מאשר בדיון הקודם".
לאחר הדיון אמרו הסנגורים עו"ד עידן שני וששי גז כי "בין אם יחקרו את מר אריה שיף בחשד לעבירה כזו או אחרת אנו מקווים ומאמינים כי בסופו של יום, לאור נסיבותיו החריגות של המקרה ובמיוחד לאור אישיותו הנדירה והיעדר כוונתו של מר שיף לפגוע בפורץ, הדברים יבואו לידי ביטוי אם יוחלט לייחס לו אשמה כלשהי או לאו".
מוחמד אלאטרש היה בעל עבר פלילי עשיר בעבירות רכוש, התפרצות לרכב והתפרצויות לדירה. הוא הורשע בעבר גם באיומים ברצח על בת הזוג שלו, ונעצר אשתקד בחשד לתקיפת אשתו. אלאטרש שהה בכלא פעמיים בעברו. בשנת 2017 נגזרו עליו שבעה חודשי מאסר בגין איומים על בת זוגו, ובשנת 2012 נגזרה עליו שנת מאסר במסגרת הסדר טיעון שבמסגרתו אוחדו כמה תיקי עבירות רכוש שהיו לו. במסגרת העונש שקיבל, אלאטרש התחייב גם שלא לבצע עבירות רכוש כמו אלה שבהן הורשע.
עו"ד אהרון רוזה, שמייצג את משפחת המנוח, אמר כי המשפחה "שמעה בסיפוק את הנחיית הפרקליטות למשטרה להחמיר את סעיף העבירה הנחקר לרצח שהעונש בצידו הוא מאסר עולם. העבירה החדשה מתאימה לנסיבות האירוע כפי שתוארו בפניהם, כך שייעשה מעט יותר צדק כלפי עשרה קטינים, בניו של המנוח בגילאים מאוד צעירים, שאיבדו את אביהם באירוע שאסור היה לו לקרות".