1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות קורונה למערך החינוכי בגני יהושע
מתחם בדיקות קורונה למערך החינוכי בגני יהושע
מתחם בדיקות קורונה בתל אביב
(צילום: נדב אבס)
גם ביום הראשון של היציאה מהסגר נמשכה המגמה החיובית של הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות. לפי נתוני משרד הבריאות מהערב (ראשון), 2.5% מכלל תוצאות הבדיקות שפוענחו מחצות נמצאו כחיוביות לנגיף הקורונה. עם זאת, מדובר בנתון לא סופי שככל הנראה מושפע גם מהבדיקות הרבות שבוצעו לגננות לפני החזרה ללימודים.
בסך הכול פוענחו מחצות 12,033 בדיקות קורונה, 301 יצאו חיוביות. אתמול מספר המאומתים היה גם כן נמוך מאוד - 398 – וכמו היום גם זו תוצאה של מיעוט הבדיקות במהלך סוף השבוע.
בבתי החולים מאושפזים 1,199 חולי קורונה, בהם 669 שמצבם מוגדר קשה. 234 מחוברים למכונות הנשמה. מחצות נפטרו 11 חולים ומספר הנפטרים מפרוץ המגפה הגיע ל-2,209 איש.
על אף הכוונה הראשונית לא לפתוח כלל את מוסדות החינוך בערים האדומות-בוהקות, בעקבות החלטת קבינט הקורונה נפתחו גני הילדים באותן ערים חרדיות. לצדם נפתחו גם תלמודי התורה, על אף האיסור לפתוח בתי ספר יסודיים ובעקבות הוראת המנהיג החרדי הבכיר, הרב חיים קניבסקי.

נתוני הקורונה מראים שבזמן שבכלל הארץ שיעור הבדיקות החיוביות ירד בימים האחרונים לפחות מחמישה אחוזים, כמעט בכל אותן ערים שיעור החיוביים עדיין דו-ספרתי, אף כי גם שם חלה ירידה משמעותית בתקופה האחרונה. בבני ברק שיעור החיוביים בשבוע האחרון הוא 12.7%, באלעד 15.2%, בביתר עילית 14.5% ובמודיעין עילית 9.8%. ברכסים חל שיפור ושיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-5.9%.
מלבדן, היישובים היחידים עם שיעור חיוביים דו-ספרתי הם בית שמש (11% מהבדיקות בשבוע האחרון יצאו חיוביות), קריית מלאכי (11%) וחצור הגלילית, 10.4%.
אתמול הצביע הפרויקטור פרופ' רוני גמזו בנאומו על כמה ערים שנתוני התחלואה בהן מטרידים. הערב נראה שבכמה מהן יש בבירור שיעור בדיקות חיוביות גבוה מאשר הממוצע הארצי. בראש העין 135 אובחנו כמאומתים בשבוע האחרון ושיעור החיוביים הגיע ל-7.6%. ברמלה 173 נדבקו השבוע ושיעור החיוביים – 6.7%. גם בנצרת (60 מאומתים, 5.8%) המגמה מדאיגה. גמזו ציין גם את חדרה ורהט, שם שיעור החיוביים בשבוע האחרון הוא 4.9%, ואת רהט - 3.8%.