אחרי שבשנה שעברה שרנו "מה נשתנה״ במרפסות בערב חג הפסח, בזמן שכל משפחה גרעינית חגגה את הסדר לבדה, במוצאי השבת הקרובה יוכלו אזרחי ישראל לקיים סדר עם בני המשפחה המורחבת. אז נכון, חל איסור על התקהלות של יותר מ-20 אנשים בתוך הבית (ו-50 בחוץ), אך נדמה כי החיסונים הובילו את הישראלים שוב לחגוג. אתמול (חמישי) הורגשו עומסים בסופרים וברשתות המזון ברחבי הארץ. אז מה השתנה בסדר הזה? לא מעט.
השנה, בניגוד לשנה שעברה, הלקוחות לא רבים על ביצים. בימים האחרונים נרשמו עומסים גדולים ברשתות, ואתמול הלקוחות הגיעו בעיקר להשלמות ולקניות של הרגע האחרון. אורי הרצג, מנהל סניף מחסני השוק בבאר שבע, הסביר כי "היום זה הפינאלה. אנשים מגיעים לעשות את ההשלמות למרות שאנחנו רואים עגלות מלאות וקניות גדולות. אתמול לא היה מקום לעמוד, היו 700-600 לקוחות בו זמנית. אנשים משלבים בין קניות און ליין לקניות בסופר, רוצים לבחור את הפירות והירקות ולפגוש את הקצב".
5 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
קונים בתל אביב לקראת החג
(צילום: נדב אבס )
5 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
(צילום: נדב אבס )
מאיר בר סיפר כי בימים האחרונים עשה את רוב הקניות, ואתמול נשארו דברים קטנים. "את שנה שעברה אני לא רוצה לזכור בכלל. היה סדר ללא סדר. בעזרת השם הכל ייפתח ונחזור לחיים רגילים. לא כל כך עמוס פה. אבל לפני יומיים-שלושה היה מאוד עמוס".
קרן סיפרה כי היא עושה השלמות קניות של פירות וירקות. "את כל השאר עשיתי באון ליין. זו קנייה ממש בקטנה", סיפרה. "בשנה שעברה לא היה שפע, רבנו על ביצים. יש הבדל משמעותי. אנחנו בשלב ההחלמה וזה כיף לחזור לשגרה. חשבתי שאני הולכת להיות פה בתור של שעות ואני פה פחות מחצי שעה".

5 צפייה בגלריה
כרמיאל
כרמיאל
"התחושה השנה מאוד טובה". קונים בכרמיאל
(צילום: שמיר אלבז)
5 צפייה בגלריה
מחסני השוק באר שבע
מחסני השוק באר שבע
כבר אין ריבים על נייר טואלט. מחסני השוק באר שבע
(צילום: רועי עידן )
שיא הקניות לחג בסניף רמי לוי בכרמיאל נרשם כבר שלשום, אבל גם אתמול היה הסניף מלא בקונים של הרגע האחרון, או בכאלה שהגיעו לבצע השלמות. מנהל הסניף, אליאור בלמס, אמר כי היקף הסל הממוצע לחג הגיע לכ-700 שקל. הוא אמר עוד כי מספר הקונים חזר להיות גבוה כפי שהיה לפני שנתיים, לפני פרוץ המגפה, ואף יותר. "השנה אנשים מוציאים כבדרך כלל, רק שיש ריבוי במספר הלקוחות, להערכתנו. זה נובע גם מהשיפור בשירות, וגם מכמות הלקוחות שנמצאים פה בארץ, גם בתקופה הזאת, בחגים".
אחת הקונות, שרי ריבון מהיישוב יעד שבמשגב, סיפרה כי חיכתה עם הקניות לרגע האחרון: "זה השתלם, אין פה כמעט אנשים. ציפיתי להרבה יותר. אנחנו מתארחים בחג, לשם שינוי, אבל עדיין צריך להביא את הבישולים. אני מבשלת מרק, דגים, כבד ועוגה".

5 צפייה בגלריה
מחסני השוק באר שבע
מחסני השוק באר שבע
(צילום: רועי עידן )
גם שרי סיפרה על ההבדל הגדול מהשנה שעברה. "התחושה השנה מאוד טובה, לעומת שנה שעברה שבה חמותי הייתה לבד בדיור המוגן. השנה היא תהיה עם רוב הנכדים שלה, עם חלק מהנינים שלה, עם שניים מהילדים. מאוד משמח ומרגש".
גלי דור מתל אביב קנתה ירקות, דגים, בשר ומצות, וסיפרה כי היא מתרגשת משום שהיא מארחת את הסדר. "זה לגמרי פיצוי על ערב החג של שנה שעברה, עם ההורים והאחיינית החדשה והילדים. אנחנו לא בנויים לא לעוד סגר ולא לעוד מערכת בחירות".
רוני שמואלי, אף הוא מתל אביב, אמר כי הוא בסופר בשליחות אשתו. "זה נחמד מאוד לצאת מהסגר. את החג הקודם עשינו בזום והשנה מגיעים הילדים, אחי ומשפחתו ואחות של אשתו של אח שלי. אני חושב שקניתי יותר מהרגיל כדי לפנק את המשפחה, אולי בגלל הקורונה. אולי זה ישב בחלק האחורי של המוח שלי ובגלל זה הגדלתי את הקנייה".
גיא נעים, סגן מנהל סניף רמי לוי בתל אביב, סיפר כי החל מיום הבחירות התחילה תנועה ערה של קונים. "אנשים התכוננו טוב לחג הזה. השנה מרגישים עלייה במחירי העופות והדגים. בשנה שעברה הבהלה המיותרת הייתה על ביצים ונייר טואלט. יש עלייה במחלקות הטריות לעומת השנה שעברה כי אז נערכו לסגר ולא לארוחה חגיגית".
פורסם לראשונה: 23:19, 25.03.21