פרסום ראשון: יוסף חיים קארו (49 כרמיאל), הפדופיל שנמלט מארה"ב לישראל והואשם בשורת מעשי אונס בשתי ילדות, הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות והורשע בשורת מעשי אונס ועבירות מין נוספות. ההסדר הוצג היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בלוד. קארו הואשם בשנה שעברה שאנס 20 שנה קודם לכן בת 7 ובת 3. בעקבות ההסדר הוא הודה והורשע בריבוי מעשי אונס, ריבוי מעשי סדום וריבוי מעשים מגונים. ההסדר תוקן כך שהפגיעה בבת ה-3 תוסר עקב "קשיים ראייתיים".
3 צפייה בגלריה
יוסף קארו
יוסף קארו
20 שנה אחרי. חיים קארו הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות - הורשע והודה באונס
הצדדים - סנגורו והפרקליטות - לא הגיעו להסכמה על העונש. הפרקליטות צפויה לבקש עונש של בין 13 ל-15 שנות מאסר. ההודאה וההרשעה הייתה בפני הרכב השופטים בראשות השופטת ליאורה ברודי.
חיים קארו הואשם לפני כשנה בביצוע שורת עבירות מין קשות בילדות. כתב האישום הוגש כמעט 20 שנים לאחר שהעבירות בוצעו בעקבות תלונה שהוגשה נגדו ב-2017. הנאשם הוא אזרח אמריקני שנולד בשם ג'ימי ג'וליוס קארו, הוא הודה בחקירה במשטרה כי הוא נמשך באופן פדופילי לבנים ולבנות בגילים 3 עד 12, וכי הפסיק על דעת עצמו טיפול תרופתי שנטל על מנת לדכא זאת.
3 צפייה בגלריה
יוסף חיים קארו
יוסף חיים קארו
ברח מארה"ב, נכלא בעבר בשל מעשים פדופיליים. יוסף קארו
בנוסף, הוא הודה שנמלט מהרשויות בפורטלנד, במדינת אורגון שבארה"ב, לאחר שנחשד בביצוע עבירות מין בקטינות שם. שמו גם הוכנס בעבר למאגר של פדופילים שהוקם על ידי ארגון יהודי בארצות הברית. באותה שנה פורסם כי שמו כלול ברשימת 45 הישראלים המבוקשים של האינטרפול.
המעשים שבהם הורשע נעשו בישראל, לאחר שעבר אליה מארה"ב. לפי כתב האישום המקורי, במשך כמעט שנתיים, בין דצמבר 1999 לאוקטובר 2001, ביקרו שתי הילדות ביחד ולחוד בדירתו בתדירות של פעם בשבוע לפחות, וקארו אנס וביצע מעשים חמורים בבת ה-7 כולל אונס בריבוי מקרים.
3 צפייה בגלריה
שאנה אהרונסון מנכלית ארגון מגן
שאנה אהרונסון מנכלית ארגון מגן
שאנה אהרונסון מנכ"לית ארגון "מגן" שמלווה את הנפגעות
בכתב האישום המקורי שהוגש ע"י עו"ד הילה צור מפרקליטות מחוז מרכז, נכתב כי קארו הסכים לחדול ממעשיו רק לאחר שבת ה-7 צעקה וביקשה ממנו לעצור. אז נטען כי איים על הילדה פעמים רבות - רק כדי שלא תתנגד למעשיו ושלא תספר זאת לאף אחד. בסופו של כל ביקור נהג קארו לתת לה עוגייה.
לקארו לא הייתה כתובת קבועה במהלך השנים, ובשנת 2002 הוא הורשע בעבירות דומות וריצה בגינן חמש שנות מאסר. לפני ארבע שנים הורשע בתקיפה הגורמת חבלה של ממש לאחר שתקף רופא ומטופל במרכז שבו שהה לצורך חוות דעת פסיכיאטרית.
מארגון "מגן" אשר מלווה את הנפגעות, והיה מעורב בתפיסתו של קארו בישראל: "זה אמנם לקח שנים רבות אך בסופו של דבר הצדק יצא לאור, וגם אם אין בעונש כדי להשכיח מהנפגעות את הפגיעה, יש בו מעט נחמה. אנו גאים בנפגעות שבמשך כל השנים לא ויתרו, וגם כשהמצב היה רע ומייאש לא נכנעו והראו לכולם שחתירה לצדק יכולה להשתלם בסופו של דבר. אנו שמחים שזכינו ללוות את הנפגעות ומקווים שגם בתיקים נוספים בהם אנו פועלים יתקבלו החלטות במהרה".