3 צפייה בגלריה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה
זירת הרצח בנתניה
(צילום: דוברות מד"א )
דניאל ראובן, תושב נתניה בן 39, נדקר למוות בכניסה לקיוסק ברחוב בן צבי בעיר ביום שני האחרון. כעת מתברר שהחשוד ברצח, תושב נתניה בן 36, איזי טירונך, נעצר כשבועיים לפני המקרה בחשד לדקירה באותו מרכז מסחרי בדיוק. הוא שוחרר לאחר שבית המשפט קבע שהמשטרה לא הציגה פעולות חקירה שביצעה.
באותו מקרה שהתרחש לפני כשבועיים, נעצר טירונך בחשד שדקר אדם אחר ופצע אותו באורח בינוני. בחקירתו אמר כי מדובר ב"הגנה עצמית". בדיון בנושא הארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה הודה סנגורו, עו"ד אבי כהן מהסנגוריה הציבורית, כי מרשו דקר את אותו אדם, אך לדבריו, מצלמות האבטחה במקום יוכיחו כי מדובר בהגנה עצמית. השופטת דורית סבן נוי האריכה אז בהסכמת הצדדים את מעצרו בארבעה ימים.

בתום ימי המעצר הובא טירונך שוב לבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים, אך השופטת סבן נוי החליטה להאריך את מעצרו ביממה אחת בלבד. "במהלך הדיון הובהר לי שמאז הארכת המעצר הקודמת לא נעשתה אף פעולת חקירה", קבעה בהחלטתה.
"אף אחד מהסרטונים שמתעדים את האירוע לא הוצגו בפניי, למרות שקיים דיסק בתיק החקירה. נציג המשטרה טען בפניי שאין באפשרותו לאתר את הסרטונים הרלוונטיים, ושלא ניתן לקבל סיוע מטעם היחידה החוקרת", המשיכה השופטת, שהוסיפה כי כל עוד לא יוצגו בפניה ראיות חדשות שמבססות את החשד נגד טירונך - יש להורות על שחרורו מתחנת המשטרה. החשוד אכן שוחרר, וכשבועיים לאחר מכן, כאמור - הוא נעצר שוב בחשד לרצח.
3 צפייה בגלריה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה. החשוד ברצח נעצר לפני כשבועיים בחשד לדקירה - אך שוחרר
(צילום: רענן בן צור )
בדיון בנושא הארכת מעצרו אתמול בבית משפט השלום בפתח תקווה, שעסק בחשדות החדשים נגדו, טען נציג המשטרה שטירונך אמר בחקירתו: "ככה אני פותר סכסוכים, בדקירות". בחקירה טען שוב שמדובר בהגנה עצמית, שהקורבן השליך עליו בקבוקים ולכן היה צריך להגן על עצמו. סנגורו של החשוד, עו"ד גיא עין צבי מהסנגוריה הציבורית, טען כי מרשו שיתף פעולה עם החוקרים וחזר על הטענה שהקורבן תקף אותו. בתום הדיון החליטה השופטת דורית סבן נוי - אותה שופטת שהורתה לשחררו בפעם הקודמת - להאריך את מעצרו בשישה ימים לצורך המשך החקירה.
לאחר הרצח נעצר גם אחיו של הנרצח, בחשד שהגיע לבית משפחתו של טירונך כשברשותו סכין יפנית והתנהג בצורה מאיימת. הוא עזב את המקום וחזר שוב, אך משפחתו של החשוד ברצח הזעיקה את המשטרה, שעצרה אותו. מעצרו הוארך ביממה.
3 צפייה בגלריה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה
זירת הרצח בנתניה. גם אחיו של הנרצח נעצר
(צילום: רענן בן צור )
מהמשטרה נמסר בתגובה: "במסגרת המאבק המתמשך בנגע האלימות, החשוד נעצר בראשית החודש בחשד למעורבותו באירוע אלימות. במסגרת החקירה ביצעו החוקרים פעולות רבות ומגוונות, כשבתחילה מעצרו של החשוד הוארך ובהמשך נשלח למעצר בית, זאת בהתאם להנחיית בית המשפט בדיון הארכת המעצר.
"הערת השופטת ביחס לאותו מקרה התייחסה לפעולות חקירה שלא ניתן היה להשלימן במועד, זאת בשל חוסר שיתוף פעולה מצדם של מעורבים, ובכלל זה קורבן העבירה. השבוע, בעקבות מקרה רצח שהתרחש בעיר, המשטרה עצרה שוב את החשוד במעשה בתום מרדף, ואנו נמשיך לחקור את המקרים ביסודיות כדי למצות עמו את הדין".