אף שמערכת הבחירות הרביעית במספר בשנתיים האחרונות הפכה למשמימה מאוד ביחס לאלו שקדמו לה, בטח בהתחשב בכך שפחות משלושה שבועות נותרו למועד פתיחת הקלפיות, התוצאות שלה עשויות להיות דרמטיות מאוד. הקמפיינים של המפלגות השונות סובבות סביב הניסיון לייצר או למנוע, כל אחד ומטרתו, את 61 המנדטים לראש הממשלה בנימין נתניהו.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
במפלגתו של נתניהו הליכוד מתכוונים להקדיש את הימים שנותרו עד ל-23 במרץ כדי לעורר את השטח, בעוד בתקווה חדשה של גדעון סער ממשיכים את הקמפיין ההסברתי לפיו רק הוא יכול להקים ממשלה. במפלגת יש עתיד ממשיך היו"ר יאיר לפיד בקמפיין שקט וממוקד לקהל היעד, אולם הוא מתכנן בקרוב לחזור להתראיין ולהופיע בבולטות גבוהה יותר בתקשורת.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו גדעון סער יאיר לפיד
בנימין נתניהו גדעון סער יאיר לפיד
סער, נתניהו ולפיד. רה"מ טוען שיקימו ממשלה עם 4 ראשים
(צילום: חיים צח לע"מ, אבי מועלם, קובי קואנקס)
בליכוד קיימו אמש את כנס השקת הקמפיין שכלל בעיקר דברים של נתניהו. בנאום מול משתתפים בזום ומעט חברי סיעה בקהל בבנייני האומה, הוא שב וחזר על הטענה שאם לא יקבל 61 מנדטים יאיר לפיד ינהיג את הממשלה הבאה, קרא למצביעי מפלגתו לצאת להצביע ולא להישאר בבית, וטען כי לפיד "כבר סגר את העסקאות עם גדעון ובנט על רוטציה". לטענת נתניהו, "יכול להיות שגם ליברמן ירצה. זו תהיה ממשלת ימין יציבה מול ממשלת ארבעה וכאוס".
נתניהו גם טען שרק הוא יכול להביא את החיסונים נגד הקורונה ויכול להתמודד עם איראן, ותקף את היועץ המשפטי לממשלה ואת בני גנץ בעניין התוכנית הכלכלית שהוא ושר האוצר כץ ניסו להעביר. "אנחנו עומדים בפני שערורייה שאי אפשר להאמין, שפקידים ופוליטיקאים מנסים למנוע עוד סיוע", טען נתניהו.

בציונות הדתית מנסים גם כן ליישר מסרים עם הליכוד ומדגישים שכל קול שלא ילך אליהם או אל מפלגתו של נתניהו יספק ממשלה ללפיד, בעוד בגוש המתנגד לנתניהו מדגישים את הצורך בחילופי שלטון. שם, עם זאת, מתנהל קרב על כל קול בניסיון לייצר יתרון לשלב הבא – ההמלצות למלאכת הרכבת הממשלה אצל נשיא המדינה אחרי הבחירות.
בצמרת הגוש שמבקש להחליף את נתניהו עדיין בונים על יותר מ-14 מנדטים, שלפי מחקרי עומק עדיין מתלבטים בעניין ההצבעה שלהם. רבים בציבור, ובהם כאלה שמשיבים למי יצביעו בסקרים, לא יודעים לומר בוודאות שזו תהיה הצבעתם בסופית. לכן, נקודת המוצא היא שהמתלבטים עשויים להכריע את גודל המפלגה הגדולה שלא תומכות בנתניהו, וזה יכול לשנות את המפה עם הגעת תוצאות האמת.

"צריך שהמספרים יסתדרו בדרך נס"

בגוש המרכז שמאל עדיין מתנהלים קרבות בין מפלגת העבודה, כחול לבן ומרצ. הדאגה, כך אומרים גורמים פוליטיים בצד השמאלי של המפה, היא שאחת המפלגות תיפול אל מתחת לאחוז החסימה – ותייצר יתרון ברור לגוש השני.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ מרב מיכאלי ניצן הורביץ
בני גנץ מרב מיכאלי ניצן הורביץ
מחכים לפרישה של גנץ. מיכאלי והורוביץ
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)
"צריך שהמספרים בגוש המרכז-שמאל יסתדרו כבדרך נס כדי שכולם יעברו את אחוז החסימה באופן שלא יעמיד אף קול בסיכון", אמר גורם פוליטי בכיר. ראשי המפלגות ממשיכים להביע תקווה לפיה יו"ר כחול לבן בני גנץ יודיע על פרישה, אולם לפי שעה אין לו כוונה כזו.
פורסם לראשונה: 23:02, 03.03.21