ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, המכהן גם כיו"ר השלטון המקומי תקף היום (ב') בוועידת האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" את 15 ראשי הערים שקראו להחזיר את הלימודים לכיתות ז'-י' בניגוד להגבלות הקורונה. "הדבר הכי גרוע שיכול להיות זה שנקרא לאנשים לעבור על החוק", אמר. "היתרון שלנו לאורך המשבר זה שהצגנו מתווים. ביקרנו את הממשלה, אבל הכול במסגרת החוק. כבר שומעים בתוך הפורום כאלה שהודיעו שזה לא יקרה".
- נשארתם ילדים טובים. אתם ממשיכים ללכת אחרי מתווה לא קיים. אתה עמדת מול נתניהו ואמרת "תן לנו, לראשי הערים". "אנחנו מדברים על העברת סמכויות ואנחנו נמצאים שם. יש הבדל של שמים וארץ בין המקום שבו התחלנו את המשבר בגל הראשון לעומת היום. יש סמכויות בהרבה דברים. למשל הטיפול במאומתים ובחולים עצמם. בתחילת הדרך לא קיבלנו מידע, והיום אנחנו יודעים לקטוע שרשראות".
- אתה משכנע אותי שפורום ה-15 הערים פועל נכון. הנה, אתם יודעים לטפל בזה. "אנחנו מבקרים את הממשלה אבל לא נהיה מפרי חוק. אני מציע לכולם לנהוג באחריות. אני עובד עם יו"ר ארגון המורים רן ארז ומדבר איתו לפחות פעמיים-שלוש בשבוע. בשנה הזאת צריך את המורים איתנו".
1 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ביבס. "השלטון הכי יציב במדינה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- מה זה מתווה ביבס? "מתווה ביבס מדבר על משפחה ירוקה עם נוגדנים. על המתווה הזה בירכו כולם כי הוא מתחיל לייצר איזשהו תהליך. יש דיון על זה כרגע בין השלטון המקומי ומשרד הבריאות".
- קיבלת הצעה אטרקטיבית שכמעט אי אפשר לסרב לה, מקום 5 בליכוד. ואמרת לא. תסביר לי. "שבע שנים אני מוביל היום את השלטון היציב ביותר בישראל, השלטון המקומי".
- עד מתי תתחמם על הקווים בשלטון המקומי? מתי תקפוץ ראש לבריכה? "כל דבר בעתו. אחד הדברים שאני מתעסק בהם זה להביא כמה שיותר משאבים לפריפריה. יש לנו עוד קצת להשלים את המשימה. ברגע שנסיים את המשימה, נמצא את עצמנו ברמה הלאומית".