1 צפייה בגלריה
שושנה הרשקו בבית החולים מאיר לאחר התקיפה
שושנה הרשקו בבית החולים מאיר לאחר התקיפה
קורבן השוד שושנה הרשקו בבית החולים
המשטרה הודיעה הבוקר (חמישי) כי השלימה את חקירת השוד של שושנה הרשקו, בת 70, בביתה בכפר סבא. החוקרים מצאו כי השודד הוא אחמד זהרה, תושב בקה אל גרבייה ב 22, שעבד בנגרות בביתה של הרשקו. הבוקר תגיש הפרקליטות כתב אישום נגד החשוד ותבקש להאריך את מעצרו.
יום לפני השוד הגיע החשוד לעבודה בדירה יחד עם מעסיקו, ובעלה של הרשקו שילם להם על העבודה במזומן. לפי המשטרה ראה החשוד מהיכן הוציא הבעל את הכסף, ושם לב כי באותו מקום נותר סכום כסף גדול.
יום למחרת חזר החשוד לדירה והתדפק על הדלת. כשפתחה הרשקו את הדלת - דחף אותה בעוצמה והתפרץ לדירה. הוא חנק את הקשישה ואיים עליה שאם תזעק לעזרה - יפגע בה עם נשק שהיה ברשותו.
לאחר מכן הוא הכה את האישה, גרר אותה בכוח לחדר השינה, זרק אותה על המיטה, פתח את ארון הבגדים, הוציא משם 11 אלף שקלים במזומן ונמלט מהמקום. שכנים ששמעו את צעקותיה של הרשקו הזעיקו את המשטרה. היא נפצעה באורח קל ונזקקה לטיפול בבית חולים.
ביום השוד פרסם בנה של האישה, עידן הרשקו, פוסט בפייסבוק, עם תמונה של אמו ממיטתה בבית החולים. "היד שלי רועדת, העיניים דומעות", כתב הבן. "זאת אימא שלי. היום בסביבות 14:30 דפקו לה בדלת, פוצצו אותה מכות רצח, וגנבו לה סכום כסף גדול. אנחנו במיון. ההורים שלי חסכו שקל לשקל וביקשו לשפץ קצת את הבית שלהם ולהמשיך לחיות את חייהם בנחת ובשקט. איך אתה מעז להרים ידיים על אישה בת 70, נבלה שכמותך?".
החוקרים הצליחו להתחקות אחר רכב חשוד שהיה בזירת השוד והגיעו לבעל הרכב. "חקירה אינטנסיבית ומאומצת של חוקרי המשטרה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מורכבים, הובילה לזיהויו של החשוד במעשה השוד. לאחר כמה פעולות חקירה הוא הסגיר עצמו לתחנת המשטרה שעות ספורות בלבד לאחר האירוע", נמסר מהמשטרה.