המשטרה ומשרד העבודה החלו בחקירת נסיבות התאונה הבוקר (שלישי) במפעל למחזור מתכות "שאול מתכות" באשדוד, בה נהרגו שני עובדים - פלסטיני מהשטחים ועובד זר מטורקיה. המשטרה עצרה את בעלי המפעל - שני אחים. הם חשודים בהמתה בקלות דעת, חבלה ברשלנות וניהול עסק ללא רשיון. את השניים מייצג עו"ד ירום הלוי.
מחקירה ראשונית עולה כי במקום אירע פיצוץ תוך שהשניים עסקו בחיתוך ברזל. במשטרה ובמשרד העבודה בודקים כיוון לפיו השניים חתכו חפץ השייך לפסולת צבאית שבמפעל קולטים לעתים, וייתכן כי היה בתוכו חומר נפץ. בנוסף נבדקת אפשרות ששני מכלי גז שהיו בסמיכות לעובדים התפוצץ תוך כדי עבודה.
במשרד העבודה טענו כי המקום עובד ללא רישיון מזה שלוש שנים, אולם בחברה ובעיריית אשדוד דחו את הטענה ואמרו כי המקום פועל על פי רישיון מסודר.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: אבי רוקח)
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: אבי רוקח)
3 צפייה בגלריה
אזור התאונה
אזור התאונה
(צילום: אבי רוקח)


"חברת שאול גואטה בע"מ הינה חברה העוסקת במוצרי פלדה וברזל ומעניקה שירותים בתחום תעשיית המתכת לרבות מיונם, אחסונם וסחר בהם", נמסר מעיריית אשדוד. "במהלך שנת 2013, לאחר ביקורות שבוצעו ע"י גורמי האכיפה מטעם אגף רישוי עסקים בעירייה, כשהתברר כי קיימים מפגעי בטיחות, פעלה העירייה במסגרת הוצאת צו מנהלי לסגירת המקום שבהמשך הפך לצו שיפוטי וכתב אישום. לאחר שכלל הליקויים תוקנו ואף התקבלו אישורים מצד גורמי הכבאות, משטרה, איכות הסביבה ומשרד הכלכלה, הפיקה העירייה לחברת שאול גואטה בע"מ ביום 4.6.2015 רישיון עסק לצמיתות".
מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם סופר, אמר בתום הערכת מצב כי מבדיקה ראשונית עלה כי ככל הנראה מדובר בתאונת עבודה שאירעה במהלך עבודות שבוצעו במקום. חבלנים וחוקרי זירה של משטרת ישראל ממשיכים באיסוף הראיות מהמקום, חקירת האירוע נמשכת". בתוך כך הוחלט במשטרה לעכב לחקירה את אחד הבעלים של המפעל. הוא הגיע לתחנת משטרת אשדוד, מלווה בפרקליטו עו"ד ירום הלוי. הבעלים טען כי המקום עובד על פי כל הרישיונות הנדרשים וכי טען כי לא מדובר ברשלנות אלא בתאונת עבודה מצערת.
בפיצוץ הבוקר, במפעל למחזור מתכות באזור התעשייה הצפוני בעיר, נהרגו שני פועלים ושני פועלים נוספים נפצעו - האחד באורח בינוני והאחר באורח קל.
פורסם לראשונה: 17:32, 17.11.20