4 צפייה בגלריה
ההרכב החדש של הוועדה לבחירת שופטים
ההרכב החדש של הוועדה לבחירת שופטים
הוועדה לבחירת שופטים
מינויי שופטים חדשים, לראשונה זה שנתיים: הוועדה לבחירת שופטים התכנסה היום (א') והחליטה על מינויים של 11 שופטים חדשים לבתי המשפט המחוזי והשלום. שלושת נציגי הימין בוועדה, השרה מירי רגב וחברי הכנסת אסנת מארק וצבי האוזר רשמו הצלחה למחנה שלהם, עם קידומם של כמה שופטים שמרנים למערכת.
בין היתר מדובר בשופטת השלום מרב בן ארי שקודמה לשיפוט בבית המשפט המחוזי מרכז, והשופט עודד מאור, שקודם לשיפוט בבית המשפט המחוזי בתל אביב. באגף הימני בוועדה מתהדרים גם בהבטחת הנשיאה חיות למנות בקרוב את שופט השלום אילן סלע, שאותו הם מכנים שמרן, לשופט בפועל במחוזי בירושלים או בתל אביב.
הצלחה נוספת שרשמו השלושה היא הסרת הווטו המקצועי שהוטל לפני שנתיים על קידומה של שופטת השלום נאוה ברוורמן, שהיא רעייתו של מזכיר הממשלה צחי ברוורמן. השופטת לא קודמה אף ששמה עלה כבר לפני שלוש שנים. השופטים בוועדה, שזכו בזמנו לגיבויה של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, העלו כמה חוות דעת מקצועיות לא מחמיאות על השופטת ברוורמן.
4 צפייה בגלריה
השופטת נאוה ברוורמן. הווטו הוסר
השופטת נאוה ברוורמן. הווטו הוסר
השופטת נאוה ברוורמן. הווטו הוסר
(צילום: הנהלת בתי המשפט)
4 צפייה בגלריה
מירי רגב ואסנת מארק
מירי רגב ואסנת מארק
אסנת מארק ומירי רגב
(צילום: יואב דודקביץ,)
ואולם, רגב, מארק והאוזר טענו בוועדה שהתכנסה היום, כי בינתיים התקבלו חוות דעת נוספות המחמיאות לשופטת. כתוצאה מכך הבטיחה נשיאת העליון אסתר חיות להעביר את חוות הדעת לבחינת "ועדת השתיים", ועדה בראשות שופטת בית המשפט העליון לשעבר עדנה ארבל, הדנה בקידומם של שופטים מבית המשפט השלום למחוזי וממליצה למליאת ועדת הבחירה. לאחר מכן תקיים מליאת הוועדה לבחירת שופטים דיון על קידום השופטת ברוורמן, בישיבתה הבאה בראשית חודש דצמבר.
בוועדה החליטו היום גם על קידומו של השופט עידו דרויאן לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. השופט דרויאן, שנחשב לתומך בזכויות פליטים ומסתננים, קודם למרות התנגדות הימין. בנוסף קודמו השופטות יעל בלכר ונועה גרוסמן לבית המשפט המחוזי בתל אביב ולבית המשפט המחוזי בבאר שבע קודם השופט גיל דניאל.
4 צפייה בגלריה
השופט עידו דרויאן-גמליאל. קודם למחוזי בלוד
השופט עידו דרויאן-גמליאל. קודם למחוזי בלוד
השופט עידו דרויאן-גמליאל. קודם למחוזי בלוד
(צילום: מוטי קמחי)

לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב מונו הרשמת קארין ליבר-לוין, הרשמת תמר עציון פלץ ועורכת הדין שרון שביט כפתורי. לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים מונה הרשם עמי רוטמן, ולבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע – עו"ד עדו בן-צור.
שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי היא שמחה מרוב החלטות הוועדה שהתקבלו היום. "היו הישגים לציונות הדתית, לפריפריה ונבחרו גם שופטים שמרנים", ציינה רגב. "אני שמחה שלא קודמו רק נציגי פרקליטות, כבעבר, אלא מועמדים ושופטים מכל המגזרים בישראל". ח"כ אסנת מארק הוסיפה: "עבדנו כגוש אחד ונלחמנו למען מועמדים ראויים".
הפעם האחרונה שבה מונו שופטים הייתה ב-23 בנובמבר 2018, בימי כהונתה של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד. אז מונו 34 שופטים חדשים, בהם שופט ראשון בן העדה האתיופית, שהצטרף לשתי שופטות שלום יוצאות אתיופיה שנבחרו באותה שנה. באותו מינוי היו 21 נשים.