גלית צרפתי (43) שנעלמה עם בנה בן החמש למשך שבועיים בעקבות פסיקת בית המשפט שלפיה על הילד לשוב לאביו, מואשמת בביצוע עבירות של חטיפה ממשמורת והפרת הוראה חוקית. כך לפי כתב האישום שהגישה היום (ה') פרקליטות מחוז דרום (פלילי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. הפרקליטות מבקשת לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אדווה וייצגן לוי, צרפתי ניהלה הליכים רבים בבתי המשפט נגד אב בנה (גילוי נאות - האב הוא עובד ynet) במטרה לשלול ממנו את זכות המשמורת על בנו ובעוד שכל ערכאות המשפט קבעו כי אין לקבל את טיעוניה. "הנאשמת הפרה פעם אחר פעם את צווי בית המשפט לענייני משפחה הקשורים בהסדרי הראיה בין האב לבנו, ובית המשפט לענייני משפחה השית על הנאשמת קנסות והוצא צו לעיכוב יציאת הקטין מהארץ", נכתב.
1 צפייה בגלריה
האם שחשודה בחטיפת בנה
האם שחשודה בחטיפת בנה
מואשמת בחטיפה. צרפתי ובנה בן החמש

צרפתי נעלמה עם בנה בעקבות פסיקת בית המשפט לענייני משפחה מ-6 בדצמבר, שלפיה המשמורת על הילד תועבר לאב תוך 10 ימים. היא ערערה על כך לבית המשפט המחוזי, שקבע מצדו כי "העברת הקטין לידי המשיב תעשה ב-20 בינואר, לא יאוחר משעה 14:00".
גם בקשת הערעור שהגישה צרפתי לבית המשפט העליון נדחתה. לפי האישום, "לפני מתן ההחלטה ברשות הערעור החלה הנאשמת לבצע פעולות שונות במטרה להכשיל את העברת המשמורת על הקטין לאב ולמנוע את העברתו לאב באופן פיזי".
עוד צוין בכתב האישום כי "הנאשמת עשתה פעולות הכנה והסתרה שונות ובכלל זאת משכה כסף מזומן מהכספומט, השאירה את רכבה בבית אביה והפסיקה את השימוש בטלפון הנייד שלה, הצטיידה במספר תיקים ומזוודה, לקחה עמה את הקטין ועברה איתו ממקום למקום כשהיא מסתירה אותו".
ב-22 בינואר הוצא נגדה צו מעצר. לאחר כשבועיים של חיפושים אחריה בידי כוחות המשטרה היא אותרה עם בנה בדירת מסתור בקריית אתא. הילד הועבר לשירותי הרווחה - שהעבירו אותו לאביו, שם הוא שוהה עד כה.
עו"ד בן מעוז המייצג את צרפתי מסר בתגובה: "כתב האישום הזה הוא המשך ישיר של הטיפול הכושל והתעלמות הרשויות מהמצוקה של מרשתי ובנה. מרשתי עשתה הכול על מנת לשמור על שלומו וביטחנו של בנה, בתקווה שיגיע היום שמישהו יבדוק בצורה רצינית את טענותיה.
"ברגע שבו לא נותרה לה ברירה ומולה עמד ביטחונו ושלמות גופו של בנה, היא פעלה כפי שכל אם הייתה פועלת ועל כך מאשימים אותה. האם יעלה על הדעת שמדינת ישראל תגיש כתב אישום נגד אימא בגין חטיפת הילד שלה, אותו ילד שהיא סיכנה את עצמה למענו?".