2 צפייה בגלריה
התו והתעודה
התו והתעודה
התו הירוק שהתקבל לפני הזמן
בעקבות תקלה באתר משרד הבריאות, מתחסנים הצליחו להנפיק "תו ירוק" גם אם חלף פחות משבוע ממועד קבלת מנת החיסון השנייה ואינם זכאים לכך. המשרד אישר את הפרטים והודה בתקלה.
לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, עד כה יותר מ-3 מיליון ישראלים זכאים להנפיק תו ירוק שמתיר כניסה לחדרי הכושר, בריכות השחייה, מלונות, אירועי תרבות וספורט, והחל מיום ראשון הקרוב גם לגני האירועים ולמסעדות. מדובר על אחד התמריצים המשמעותיים המיועדים, בין היתר, לעידוד חיסון האוכלוסייה.
2 צפייה בגלריה
מתחם החיסונים בכיכר רבין בתל אביב
מתחם החיסונים בכיכר רבין בתל אביב
מתחם החיסונים בכיכר רבין בתל אביב
(צילום: יוסי ברדוש)
"ידעתי מראש שאני לא אמור לקבל את התו אבל נכנסתי לבדוק את זה, מאחר ובין היתר אני בא מתחום ההיי טק", אומר דניאל וילנסקי, בן 34 מאשקלון בשיחה עם ynet. "סקרן אותי לדעת אם אני יכול להוציא תו ירוק. הייתי בטוח שזה יראה לי שגיאה ואז לפחות אדע שאני במערכת. הזנתי את כל הפרטים, לחצתי את הוצאת האישור וקיבלתי אותו", אמר. "וידאתי עם אחי, שלו יש תו ירוק, וזה אכן אותו אישור. זו יכולה להיות סכנה לשלום הציבור כי אם כל אדם, ביום שאחרי החיסון השני יכול להוציא תו ירוק זה יכול ממש לשבש את כל הסטטיסטיקה וחשוב לסגור את הפינה הזאת. זה נראה לי ממש הזוי שלא בודקים את זה. הופתעתי מאוד להוציא את התו הירוק. ציפיתי שיהיו באגים אבל מקרה כזה היה נראה לי ממש מוזר".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "מדובר על תקלה שאירעה במסגרת שדרוג תשתית לתמיכה בעומסים נוספים מתוכננים שבוצע במהלך הלילה האחרון. התקלה טופלה. כאמור, התו הירוק והנפקתו נמצאים בהרצה, ואנו מודים מראש לציבור על הצפת הפערים, ההבנה והסבלנות".