ערן, תושב חדרה בן 42 שטבע לפני שבועיים בחוף אכדיה בהרצליה, נפטר לפנות בוקר (יום ו') בבית החולים איכילוב בתל אביב והובא היום למנוחות בבית העלמין בחדרה. במשפחה טענו מאז כי המצילים התמהמהו ואף אמרו לשתי נשים ש"זה סלע", אך בדיקה של עיריית הרצליה העלתה כי המצילים פעלו כשורה.
מאז שפונה מחוף הים כשהוא מורדם ומונשם היה ערן מאושפז מחוסר הכרה ומשפחתו התפללה שישוב להכרה. במשך שבועיים נלחמו הרופאים להציל את חייו.
כאמור, בני משפחתו הפנו אצבע מאשימה כלפי שירותי ההצלה בחוף: "יש לנו עדויות שלפיהן מדובר במחדל שלהם. התריעו בפניהם שמישהו טובע - אך הם התמהמהו", טענו קרוביו. הם הגישו תלונה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
גבר בן 40 טבע בחוף אכדיה בהרצליה
גבר בן 40 טבע בחוף אכדיה בהרצליה
הטביעה בחוף אכדיה, לפני שבועיים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"יום אחרי הטביעה, המצילים סיפרו לאמא של ערן בדיוק את מה שרצתה לשמוע - שמיד כשהבחינו בו מנופף לעזרה, הם נחלצו לעזרתו. הם אמרו שהוא לא בלע הרבה מים, אבל לאחר מכן התגלתה האמת", סיפרו קרובי הטובע, "לפי העדויות שבידינו, סמוך ל-15:00 הבחינו שתי נשים בערן מנופף בידו לעזרה מהמים. הן ניגשו בבהלה לסוכת המציל, שבה ישבו חמישה מצילים שפיצחו גרעינים. הן הצביעו על ערן, אך המצילים - שהיו עסוקים באותה עת בבילוי עם משפחותיהם - הגניבו מבט חטוף לים וענו לשתי הנשים בזלזול 'אל תדאגו, זה סלע'. אותן נשים סיפרו לנו שהתעקשו והתחננו בפני המצילים שיעזרו לערן, אבל הם שוב העדיפו להתעלם".
עוד סיפרו קרוביו של ערן כי "רק כעבור כמה דקות, כשאפסו כוחותיו של ערן וככל הנראה הוא כבר טבע, המצילים זיהו אותו. באותו רגע קריטי, מציל אחד ניגש לגלים הסוערים עם גלשן, אך כמובן שלא הצליח להגיע אליו. כעבור 3-2 דקות נוספות שבהן נאבק המציל בגלים, הבינו שאר המצילים שמדובר במקרה חירום ו'הואילו בטובם' לצאת עם אופנוע הים". אחד מבני המשפחה אמר כי עדי ראייה לאירוע הזעיקו את המשטרה כדי שתבוא לגבות עדויות בנוגע לרשלנות לכאורה מצד המצילים - אך ניידת לא נשלחה למקום.
אחד מקרובי משפחתו של ערן הוסיף: "המצילים, בדרכם חזרה לחוף, הספיקו גם להפיל את ערן למים מהגלשן שאליו קשרו אותו - ובכך איבדו עוד זמן יקר עד שהגיע לחוף מבטחים". קרוביו של ערן הוסיפו: "אנחנו מחפשים עוד עדי ראייה שהיו במקום כדי לדאוג שהצדק ייצא לאור ושמחדלים מהסוג הזה לא יקרו עוד".
מעיריית הרצליה נמסר כי "האירוע נבדק ובוצע תחקיר מעמיק, מקיף ויסודי על-ידי הגורמים המקצועיים, שממנו עלה כי המצילים פעלו כראוי וביצעו את כל הנדרש לנסות להציל את חייו".
מהמשטרה נמסר כי "בעקבות דיווח אירוע של חשש לחיי אדם בים, שוטר הוזעק והגיע למקום. בשלב הראשון בוצעו פעולות מצילות חיים על-ידי כוחות החירום וההצלה עד לפינויו המהיר לבית החולים. עם סיום החילוץ ביצע השוטר ניסיונות פיזיים וטלפוניים לאתר את האדם שביקש להתלונן על המקרה ללא הצלחה. בעקבות המקרה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת בימים אלו".