שעות אחרי התקרית בגבול לבנון, תושבי האזור והמטיילים חזרו לפקוד את החנויות ובתי הקפה באזור קריית שמונה. למשך כשעה נחסמו הכבישים והתושבים הונחו להסתגר בבתיהם, אך עד מהרה שבו האזרחים לסדר יומם, ואמרו כי הם סומכים על צה"ל שישמור על ביטחונם, אחרי שסיכל את חדירת מחבלי חיזבאללה.
7 צפייה בגלריה
מחסומים בצומת הכח ליד קריית שמונה
מחסומים בצומת הכח ליד קריית שמונה
מחסומים ליד קריית שמונה
(צילום: שמיר אלבז)
7 צפייה בגלריה
תושבי הצפון בתגובה למתיחות בצפון
תושבי הצפון בתגובה למתיחות בצפון
התושבים והמטיילים חזרו לשגרה
(צילום: שמיר אלבז)
7 צפייה בגלריה
דורית מורנו
דורית מורנו
"סומכת על צה"ל". דורית מורנו משדה נחמיה
(צילום: שמיר אלבז)
דורית מורנו מקיבוץ שדה נחמיה הגיעה לחגוג את יום הולדתה במתחם "ביג" בדרום הקריה. היא סיפרה כי שמעה על התקרית כשערכה קניות עם בעלה בקריית שמונה, בעוד שתי בנותיהם היו לבד בבית. "שמענו על מה שקרה דרך אפליקציית חדשות. בעלי אמר 'הנה התגובה של חיזבאללה'. לא היה לחץ. אני סומכת על צה"ל, על המדינה שלנו, ואנחנו רגועים. זה לא נעים, אבל אנחנו משתדלים לשמור על שגרה ואופטימיות", אמרה. גם הבנות, לדבריה, לא נלחצו. "ההנחיות היו להישאר בבית, אז הן נשארו בבית. לא היו הנחיות מיוחדות".
חיים זרגיריאן מקריית שמונה ישב בסניף מקדונלד'ס עם בתו ואמו ויולט שהגיעה מכרמיאל. הוא עצמו יליד מושב דוב"ב ואיש קבע לשעבר. "כשהתחיל האירוע בדיוק הגעתי הביתה, אחרת הייתי נתקע בכבישים החסומים. כשהגעתי ראיתי באינטרנט שיש אירוע ביטחוני בהר דב. לא היה לחץ - אני קצת מכיר את ההיסטוריה וחי אותה. הצפון הוא תמיד מקום שקט שכיף להיות ולחיות בו. גם חיזבאללה יודע היום שבעצם כוחנו גובר עליו, אנחנו לא מפחדים. אנחנו חיים פה בשקט ובשלווה", אמר זרגיריאן.
7 צפייה בגלריה
חיים זרגיריאן ואמו ויולט
חיים זרגיריאן ואמו ויולט
"אין מה לפחד". חיים זריגיריאן ואמו ויולט
(צילום: שמיר אלבז)
"כל מי שמגדל פה ילדים יודע ומכיר את הנפיצות הביטחונית שקיימת פה תמיד", הוא הוסיף. "גם הילדים מכירים את הסיטואציה שבה הם חיים, כולם מורגלים והכול בסדר".
אימו ויולט אמרה גם היא כי לא הרגישה חשש. "נקווה שיהיה טוב. אנחנו סומכים על צה"ל, שיהיו בריאים החיילים. נותנים הרגשה טובה, אין מה לפחד. עובדה שכולם מטיילים, מסתובבים, רגיל. שגרה רגילה".
גם מטיילים שלא מתגוררים באזור הפגינו ביטחון. ניצן דימסטנג, תושב באר שבע, הגיע עם עמיתיו מחברת "טבע" למלון גליליון. "עדכנו אותנו במלון שיש אווירה קצת מתוחה, אמרו לנו איפה נמצאים חדרי הממ"ד והמרחבים המוגנים, זה הכל", הוא סיפר בזמן שביקר בחנות יין במרכז הקניות בקריית שמונה.
7 צפייה בגלריה
ניצן דיסטנג
ניצן דיסטנג
"הנופש נמשך כרגיל". ניצן דיסטנג מבאר שבע
(צילום: שמיר אלבז)
"הייתה אווירה רגועה, אנשים המשיכו להשתכשך עם הילדים בבריכה. היו כאלה שהתעדכנו בטלפון אבל הנופש נמשך כרגיל" הוא סיפר. "כיף לנו, אנחנו ממש אוהבים את הצפון, נהנים פה". הם הדגישו כי לא שקלו לקצר את חופשתם בעקבות התקרית: "אף אחד לא יהרוס לנו את החופשה. יש לנו צבא חזק, אנחנו סומכים עליו. כיף לנו שזה הצבא שלנו. הכול בסדר".
התקרית בגזרת הר דב התרחשה אחרי השעה 15:00. מדובר צה"ל נמסר כי שלושה עד חמישה מחבלי חיזבאללה חצו את קו הגבול הבינלאומי. במקום התפתחו חילופי אש, ונמסר כי נמנעה כניסתם לישראל. לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל. בלבנון לא עדכנו על הרוגים בקרב המחבלים, אך ייתכן שהיו נפגעים בקרב החוליה.
7 צפייה בגלריה
מפת אזור התקרית
מפת אזור התקרית
מקום התקרית
7 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים התייעצות בטחונית עם ראשי מערכת הביטחון בקריה, תל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים התייעצות בטחונית עם ראשי מערכת הביטחון בקריה, תל אביב
"כל התקפה תיענה בעוצמה". נתניהו וגנץ
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ התייחסו הערב לתקרית בהצהרה שמסרו בקריה בתל אביב. נתניהו אמר: "אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה. חיזבאללה ולבנון נושאים במלוא אחריות לאירוע הזה ולכל התקפה שתצא משטח לבנון נגד ישראל. חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש, כל התקפה נגדנו תיענה בעוצמה רבה".
שר הביטחון גנץ הוסיף: "לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שהיה יכול לגבות חיי אדם. ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה, בחייליה ובוודאי שבאזרחיה. לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן יישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש בשטחן".
בחיזבאללה אמרו כי "לא היו שום היתקלות ושום ירי מהצד שלנו, רק צד אחד פתח באש - וזה היה האויב המפוחד, החושש והלחוץ". בחיזבאללה הבטיחו: "התגובה שלנו על הריגתו של עלי כאמל מוחסן שנהרג בתקיפה ישראלית באזור שדה התעופה של דמשק תגיע בוודאות, ועל הציונים רק לחכות לעונש על הפשעים שלהם".