4 צפייה בגלריה
המינויים החדשים בצה"ל
המינויים החדשים בצה"ל
מינויים חדשים בצה"ל. תמיר ידעי, אליעזר טולדנו ואהרון חליוה
(צילום: דובר צה"ל)
סבב מינויים חדש יוצא לדרך בצה"ל. שר הביטחון בני גנץ אישר היום (ה') את המלצת הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי לשורה של מינויים שייכנסו לתוקף בחודשים הבאים.
במסגרת המינויים החדשים, ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליוה ימונה לראש אגף המודיעין, ואת מקומו ימלא ראש חטיבת התכנון תת-אלוף עודד בסיוק שיועלה לדרגת אלוף.
לתפקיד מפקד פיקוד דרום ימונה תת-אלוף אליעזר טולדנו שיועלה לדרגת אלוף. מדובר בזינוק מהיר בדרגה של טולדנו, לשעבר מח"ט צנחנים ששימש גם כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו - שכעת יכהן בתפקידו הראשון כאלוף כמפקד פיקוד דרום.
4 צפייה בגלריה
אביב כוכבי בסיור בגבול רצועת עזה
אביב כוכבי בסיור בגבול רצועת עזה
הרמטכ"ל כוכבי לצד טולדנו, סיור בגבול רצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל )
4 צפייה בגלריה
אביב כוכבי, תמיר ידעי וירון פינקלמן בביקור בבני ברק
אביב כוכבי, תמיר ידעי וירון פינקלמן בביקור בבני ברק
הרמטכ"ל ותמיר ידעי בביקור בבני ברק
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
עודד בסיוק
עודד בסיוק
עודד בסיוק. יועלה לדרגת אלוף וימונה לראש אגף מבצעים
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד פיקוד מרכז אלוף תמיר ידעי ימונה למפקד זרוע היבשה, כאשר את מקומו ימלא נספח צה"ל בוושינגטון אלוף יהודה פוקס. ראש מטה חיל הים תת-אלוף דוד סלמה יועלה לדרגת אלוף וימונה למפקד החיל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על המינויים: "כולם מפקדים מוכשרים שיבצעו את המשימות בצורה הטובה ביותר. בהגנה ובהתקפה - נשמור על ביטחון ישראל".
פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי מציין כי הרמטכ"ל כוכבי שם דגש עיקרי על ניסיון רב ומוצלח בתחום הרלוונטי בעיצוב המטה הכללי העתידי שלו. כוכבי מעדיף מפקדים מנוסים שיוכלו לקדם את מה שנשאר מתוכנית "תנופה" ולעבור בלי בעיות מ-0 ל-100 במצב של תפקוד בחירום או במלחמה. גם לאלופים הטריים וגם לאלופים הוותיקים, שזו תקופת הכהונה השנייה שלהם כאלופים, יש ניסיון רב יחסית ומוצלח בנושא העיקרי שיעסיק אותם. כך כוכבי יקבל מוכנות מירבית של המטה הכללי להפעלת הכוח הצה"לי במצב של הסלמה או מלחמה שלא נצפתה מראש.
הדבר תואם גם את הערכת המודיעין לשנים הבאות, שלא צופה מלחמה יזומה על-ידי אויבי ישראל אלא כתוצאה מהסתבכות או פירוש לא נכון שיחייבו הבנה מהירה של המצב והכרה טובה של האפשרויות המבצעיות לטיפול בו. בנוסף, מקידומו של האלוף אהרון חליוה לראש אמ"ן אפשר להעריך כי כוכבי וגנץ מעריכים אותו ואת תפקודו, ורואים בו מועמד לתפקיד הרמטכ"ל בעתיד.