1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בבית חולים שיבא בתל השומר
(צילום: AFP)
לפחות שלוש מהנשים ההרות שאושפזו לאחרונה לאחר שחלו בקורונה נדבקו במוטציה הבריטית של הנגיף. כך התברר לאחר שדגימות שנלקחו מהן הגיעו למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות בתל השומר. עם זאת, לא מדובר בתוצאות סופיות של הריצוף הגנטי, מאחר שאלו יתקבלו בעוד כמה ימים.
"למעבדה המרכזית לנגיפים יש ניסיון בכך ששתי בדיקות PCR חיוביות מאתרות כמעט באופן מלא את הזן הבריטי", אומר הערב (שלישי) גורם בכיר שמכיר את הפרטים.

הממצאים הללו התבררו לאחר שד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הורתה אתמול בלילה לבתי החולים לשלוח דגימות של נשים בהיריון חולות קורונה במצב קשה לריצוף גנטי במעבדה בתל השומר.
בתוך כך משרד הבריאות הודיע הערב כי הוא ממליץ לנשים בהריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שיש להן מחלות רקע - להתחסן במהלך ההריון כדי למנוע תחלואה עם סבירות יותר גבוהה לסיבוכים. במשרד ציינו כי "אצל נשים בהריון אשר נדבקות וחולות מנגיף הקורונה, יש שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה, מאשר באוכלוסיית גיל דומה".
במשרד הבריאות גם הדגישו כי לנשים בהיריון לא נשקפת סכנה מהחיסון. "לדעת מומחים אין כל מנגנון ביולוגי המסביר אפשרות של פגיעה באם או בעובר. אצל נשים שחוסנו מבלי שהיו ערות לכך שהן בהיריון לא נצפו במהלך ההיריון תופעות חריגות יותר מאשר אצל אוכלוסיה מקבילה שלא חוסנה", נכתב בהודעת המשרד.
בימים האחרונים אושפזו בבתי החולים במצב קשה לפחות תשע נשים בהיריון עם קורונה. הצוותים הרפואיים נאלצו ליילד ארבע מהן. אמש פונתה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה אישה בהיריון במצב קשה מאוד. בנוסף, עוד ארבע נשים חולות קורונה בהיריון הגיעו לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק בימים האחרונים, אחת מהן ילדה כבר. כל הארבע היו במצב של תמיכה נשימתית (לא מונשמות). גם בשיבא שבתל השומר ובלניאדו בנתניה מאושפזות נשים בהיריון שמצבן קשה.
עד כה חוסנו נשים הרות על בסיס עודפי חיסונים, אך הן לא היו בקבוצת התעדוף ולא יכלו לקבוע תור. בעבר אסרו הוראות משרד הבריאות לחסן נשים בהיריון. זאת, מכיוון שבזמן הניסויים הקליניים לא נבדק החיסון על נשים הרות.