תלונה שהוגשה לאחרונה למחלקה לחקירות שוטרים מעלה שאלות קשות לגבי פעילות שביצעה המשטרה כדי להשיג טלפונים של בני זוג חשודים. לפי התלונה, בני הזוג נקראו בדחיפות לחקירה בחשד להתעללות בבנם בן התשע, ובמהלכה נלקחו הטלפונים הניידים שלהם ותוכנם הועתק. שנה לאחר מכן, כשנעצרו בחשד לעבירות הלבנת הון, התברר כי החומר מהטלפונים מופיע בחקירה החדשה. התיק בגין ההתעללות כביכול - נסגר.
3 צפייה בגלריה
בני זוג בעלי עסק להמרת כספים נעצרו בחשד להלבנת הון
בני זוג בעלי עסק להמרת כספים נעצרו בחשד להלבנת הון
עסק המרת הכספים של בני הזוג
בני הזוג שגית ואבי, בעלי עסק להמרת כספים בנתיבות, נקראו לחקירה בתחנת המשטרה בעיר בחשד להתעללות בבנם ב-19 בפברואר 2019. "לא הבנתי על מה הם מדברים אבל הלכתי", סיפרה שגית.
לדברי בני הזוג, שלטענת המשטרה נחשבים מקורבים לראש ארגון הפשיעה בדרום בני שלמה, החקירה לא נמשכה יותר מ-20 דקות. אלא שבמהלך החקירה הם נדהמו לגלות שחוקרת נוספת נשלחה לבית הספר של הילד, לקחה אותו לחדר המורים, שם הציבה מצלמה והחלה לתחקר את הילד. "הילד שלי ממש בפוסט טראומה מהאירוע. הוא שאל אותי כל הזמן 'למה הם חקרו אותי?'", אמרה האם.
בתום החקירה הקצרה שוחררו שגית ואבי ללא תנאים מגבילים ורק התבקשו להשאיר את המכשירים הסלולריים שלהם. "ניסיתי להבין למה, שאלתי את החוקרת אם היא חושבת שצילמתי את עצמי בטלפון מרביצה לילד", סיפרה שגית. אך בני בזוג לא קיבלו הסברים.
כעבור שבוע, אחרי שהגישו פנייה לבית המשפט, הם קיבלו את הטלפונים בחזרה. בצו שהגישה המשטרה לתפיסת המכשירים נכתב כי הנימוקים הם חשד להתעללות בקטין והלבנת הון - שתי עבירות שאין ביניהן קשר. עובדה זו עוררה את חשדם.
3 צפייה בגלריה
בני שלמה בבית המשפט
בני שלמה בבית המשפט
ראש ארגון הפשע בני שלמה
(צילום: מוטי קמחי)
בתחילת 2020 שוב נעצרו אבי ושגית. בתום חקירה סמויה ביצע ימ"ר לכיש גל מעצרים שכלל גם את איש העולם התחתון בני שלמה ועוד כמה מאנשיו בחשד לעבירות הלבנת הון. בני הזוג נותרו במעצר 30 יום.
כבר בתחילת החקירה הם נדהמו לגלות כי בידי החוקרים ישנם חומרים מהטלפון הסלולרי הישן שלה. "הבנתי שכל החקירה לפני שנה על ההתעללות בילד הייתה מבוימת וחסרת בסיס", שחזרה שגית בזעם. גם בעקבות חקירה זו טרם הוגש כתב אישום נגד בני הזוג.
כעת מתפנים אבי ושגית לחקירה משלהם במטרה לברר מי אישר את התרגיל שבמסגרתו נלקחו הטלפונים שלהם בתואנת שווא. הם שכרו את שירותיו של עו"ד מאיר ארנפלד, שכיהן עשרות שנים כקצין במשטרה בין היתר בלהב 433 ובקיא בחקירות משטרה.
עורך הדין השיג את תיק החקירה של תחנת נתיבות וגילה שאין בו כל הסבר מדוע נפתחה מלכתחילה החקירה בחשד להתעללות. "אתה מצפה לראות תלונות או עדויות על כך שהילד נמצא במצב מאיים או פגיע, אבל בתיק החקירה אין כלום", אמר.
3 צפייה בגלריה
עו"ד מאיר ארנפלד סגור מיקי גנור פרשה פרשת הצולות תיק 3000 הארכת מעצר השלום ראשון לציון
עו"ד מאיר ארנפלד סגור מיקי גנור פרשה פרשת הצולות תיק 3000 הארכת מעצר השלום ראשון לציון
"נזק עצום לילד ומשפחתו". עו"ד מאיר ארנפלד
(צילום: מוטי קמחי)
ארנפלד גילה סימנים נוספים לכך שהחקירה שכללה תשאול של הילד בוימה. הוא פנה עם הממצאים במכתב חריף למח"ש תחת הכותרת "חשד לבידוי ראיות". הוא ציין במכתבו כי החקירה "גרמה לקטין ולמשפחתו נזק עצום שבא לידי ביטוי בין היתר בפוסט טראומה וסיוטים".
הוא הוסיף: "התנהלות משטרת נתיבות, שמיהרה לחקור את מרשתי ואת בעלה באזהרה, ואף לדאוג לקיים חקירת ילדים טראומטית לקטין, זאת ללא כל חשד סביר, היא שערורייתית".
ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, כל פעולות החקירה בוצעו כדין, לרבות חדירה לסלולרי שבוצעה על פי צו שיפוטי ולאחר שהחשודה ובעלה עודכנו בעניין. ללא קשר לחקירה זו שעודנה מתנהלת, הרי שבעקבות מידע על חשד להתעללות נפתחה חקירה אחרת במשטרה ולאחר ביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת הוחלט לסגור את התיק".